۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تخریب مهدکودک کودکان اوتیستیک به نفع ساخت کنیسه

شهرداری صفد یک مهدکودک مختص کودکان مبتلا به اوتیسم را به‌منظور ساخت کنیسه تخریب کرد.

سه شنبه گذشته (22 آگوست) دقیقا یک هفته مانده به شروع سال تحصیلی شهرداری صفد یک مهدکودک مختص کودکان اوتیستیک را به‌منظور ساخت کنیسه بدون اطلاع والدین تخریب کرد.
Capture1 87
این کودکان از طیف اوتیسم با عملکرد بالا (اوتیسم خفیف) هستند. والدین این کودکان مدعی شدند که روند تخریب، یک شبه و بدون اطلاع قبلی آنها بوده است و اکنون کسی پاسخگوی آنها نیست.

تخریب مهدکودک هفته گذشته درست زمانی‌که کودکان و مسئولان مهدکودک در تعطیلات تابستانی بودند اتفاق افتاد و سه‌شنبه گذشته یکی از مادران در کمال تعجب متوجه شد که بولدزرهای شهرداری شبانه مشغول تخریب مهد هستند.Capture2 42
یکی از والدین گفت: در شب این اتفاق افتاد، بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ راه حلی! اکنون مهدکودک تخریب شده است. وقتی از شهرداری درباره مکان جدید سؤال می‌کنیم، پاسخی نمی‌دهند. آنها باید بدانند این موضوع درباره کودکان اوتیستیک است و هر تغییری دنیایشان را تکان می‌دهد. آنها نیاز به آمادگی قبلی دارند.

به گزارش اسرائیل هیوم، شهرداری چند ماه پیش این محل را برای بخش فوق ارتدکس درنظر گرفته بود و به والدین اطلاع داد که به جای ساختمان مهدکودک کنیسه ساخته خواهد شد اما برای کودکان سه تا شش ساله اوتیسمی چاره‌ای اندیشیده نشد.

پاسخ شهرداری

شهرداری گفت: بودجه‌ای برای ساخت و انتقال مهدکودک درنظر گرفته شده است و ساخت ساختمان جدید درنظر گرفته شده برای مهدکودک تا چند ماه دیگر به پایان می‌رسد. برای والدین مشخص است که جایگزین‌های موقتی که به فرزندان داده می‌شود راه حل مناسبی برای کودکان اوتیسم نیست.

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/education/article/14524001

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تزریق اشتباهی واکسن ضدهاری به مادران باردار در بیمارستان هداسا

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری مراسم تشکیل رژیم صهیونیستی در شک و تردید؛ 90 کشور دعوت اسرائیل را نپذیرفتند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *