۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برگزاری مراسم تشکیل رژیم صهیونیستی در شک و تردید؛ 90 کشور دعوت اسرائیل را نپذیرفتند

صد وزیر امور خارجه به مراسم تشکیل رژیم صهیونیستی در اورشلیم دعوت شدند، فقط ده کشور اعلام حضور کردند.

به گزارش صهیون 24 از شبکه 13 اسرائیل، مقامات صهیونیستی بیش از صد وزیر خارجه از کشورهای مختلف را دعوت کردند تا در مراسمی که به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس دولت اشغالگر صهیونیستی برگزار می‌شود، شرکت کنند، اما فقط 10 کشور – عمدتاً از آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا – اعلام کره‌اند که در این مراسم شرکت خواهند کرد.

این رسانه اعلام کرد: نمایندگان آمریکا و اروپا هنوز پاسخی نداده‌اند. مقامات سیاسی اذعان کردند که اگر کشورهای بیشتری در این مراسم حضور پیدا نکنند، این مراسم برگزار نخواهد شد.
Capture1 89

وزارت امور خارجه اسرائیل در نظر دارد در اوج تنش‌های سیاسی داخلی این رژیم به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس رژیم اسرائیل [اشغال فلسطین] مراسمی را با حضور وزرای خارجه از سراسر جهان برگزار کند. با این حال، هنوز بسیاری از کشورها از جمله کشورهای ردیف اول اعلام حضور نکرده‌اند.

شبکه 13 اعلام کرد که وزارت امور خارجه اسرائیل در ابتدای ماه دعوت‌نامه‌هایی را برای یک رویداد بسیار جاه‌طلبانه که انتظار می‌رود در ماه دسامبر در اورشلیم برگزار شود، برای صد وزیر امور خارجه در سراسر جهان ارسال کرد. در حالی‌که هفته‌ها از ارسال دعوتنامه‌ها می‌گذرد تنها ده کشور اعلام حضور کرده‌اند.

این رسانه صهیونیستی افزود: دولت در حال برنامه‌ریزی برای این رویداد در یک زمان سیاسی بسیار پیچیده داخلی و خارجی از جمله تنش با ایالات متحده و تعدادی از کشورها، تحرکات دولت در یهودیه و سامره و اعتراضات مدنی به اصلاحات قانونی است. انتظار می‌رود پاسخ بسیاری از کشورهای مدعو منفی باشد.

گفتنی است که ۱۵ ماه می میلادی سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است اما فاجعه اصلی در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ روی داد؛ زمانی که وزارت خارجه انگلیس استقرار دولت یهودی در خاک فلسطین را خواستار و بعدها به نام «بیانیه بالفور» معرفی کرد. در دسامبر همان سال ارتش انگلیس با حمله به بیت‌المقدس تلاش خود برای اجرای بیانیه را آغاز و مقدمات اشغال فلسطین را فراهم نمود. به دنبال اشغال بیت‌المقدس و تشکیل رژیم یهودی، احزاب و سازمان‌های صهیونیستی در این منطقه تاسیس شدند.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/jaunx-903683916/?pid=62&cid=902992386

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تخریب مهدکودک کودکان اوتیستیک به نفع ساخت کنیسه

خواندن مطلب بعدی ←

از سرگیری پروژه نصب توربین در زمین‌های دروزی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *