۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نقض آزادی‌های مذهبی در اسرائیل صدای شورای کلیساها را درآورد

شورای جهانی کلیساها اسرائیل را به دلیل نقض آزادی‌های مذهبی محکوم کرد.

Capture2 45

کشیش پروفسور جری پیلای در بیانیه‌ای اعلان کرد: «پیروان مسیحی از اینکه ممنوعیتی برای جلوگیری از تجمع در کوه تابور صادر شد، شگفت زده شدند.»

شورای جهانی کلیساها هفته گذشته پس از آنکه مقامات اسرائیلی از ورود هزاران زائر مسیحی به کلیسای مبدل در کوه تابور ممانعت کردند، ضمن محکوم کردن این اقدام،‌ در انتقاد از عمکرد مسئولان اسرائیلی بیانیه‌ای رسمی و قاطعانه را منتشر کرد.

شورای جهانی کلیساها گفت که اسرائیل آزادی‌های مذهبی را نقض کرده است، زمانی که پلیس اسرائیل در روز جمعه 18 اوت، هنگام حرکت زائران به مکان مقدس، جاده را مسدود کرد. پلیس آنها را کمی قبل از شروع مراسم به خانه فرستاد و اظهار داشت که این مرکز نمی‌تواند چنین گروه بزرگی را اداره کند. از این رو فقط چند ده نفر توانستند به کلیسا برسند.

پیلای نوشت: «شورای جهانی کلیساها با نگرانی نقض آزادی مذهبی، محرومیت از عبادت و محدودیت های زندگی جامعه مسیحی در سرزمین مقدس به بهانه امنیت را غیرقابل قبول می‌داند. شورای جهانی کلیساها از دولت اسرائیل می‌خواهد که اجازه دهد عبادت مسیحی و رویدادهای اجتماعی آزادانه پیش برود و از حقوق آزادی مذهبی برای همه مردم محافظت کند.

این شورا بزرگترین ائتلاف جهانی از گروه های مسیحی است که کلیساهای متعدد و صدها هزار پیرو مسیحی را گرد هم می‌آورد. کوه تابور برای مسیحیان اهمیت زیادی دارد، زیرا اعتقاد بر این است که عیسی در آنجا به پیامبر الهی مبعوث شده است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/christianworld/article-756266

 

→ خواندن مطلب قبلی

نگاهی به سیستم آموزشی در اورشلیم

خواندن مطلب بعدی ←

تجارت حلال اما فاسد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *