۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هزینه بالای زندگی در اسرائیل به گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی

داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ قیمت‌ها و هزینه زندگی در اراضی اشغالی 38 درصد بالاتر از میانگین “OECD” است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، از بین 38 کشور، رژیم صهیونیستی بالاترین رتبه در خرج و مخارج زندگی را کسب کرد و از سوئد پیشی گرفت.

باتوجه به مطالعه و بررسی ماهانه توسط این سازمان، رژیم صهیونیستی از لحاظ هزینه و مخارج زندگی پس از ایرلند، ایسلند و سوئیس در رتبه چهارم قرار دارد.هزینه

برخی از اقتصاددانان افزایش قابل توجه مخارج زندگی را ناشی از افزایش نرخ شِکل طی دهه‌های گذشته می‌دانند، در حالی‌که برخی دیگر به بحران بازار مسکن و موضوع رقابت در برخی از بخش‌های اقتصاد رژیم صهیونیستی مانند کشاورزی و موادغذایی و… اشاره می‌کنند.

ماه گذشته، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو از برنامه‌هایش در سال 2023 برای تحول و دگرگونی در هزینه‌های زندگی خبر داد. نتانیاهو وعده داده بود که به این وضعیت که هزینه زندگی شهروندان اسرائیلی بیشتر از اروپایی‌هاست، پایان خواهد داد.

وی افزود:«دولت برای کاهش مخارج زندگی تصمیمی اساسی گرفته است که موجب رونق بازار، افزایش رقابت‌ها و در نتیجه کاهش قیمت‌ها می‌شود. تمام این اقدامات قیمت‌ها را در این دهه کاهش می‌دهد.»

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/economy/1693119432-israel-named-oecd-country-with-highest-cost-of-living-in-2022

→ خواندن مطلب قبلی

موضع ثابت قطر در مقابل اسرائیل؛ این رژیم اشغالگر است

خواندن مطلب بعدی ←

آموزش رانندگی با طعم تدابیر امنیتی + فیلم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *