۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بدافزار جاسوسی پگاسوس روی میز دولت

مصوبه تشکیل کمیته نظارت و بررسی «جاسوسی اسرائیل» از طریق بدافزار پگاسوس روی میز دولت قرار گرفت.

روزنامه الوطن به نقل از روزنامه اسرائیلی، یدیعوت آحارونوت گزارش داد، انتظار می‌رود دولت اسرائیل امروز یکشنبه (27 آگوست) در نشست هفتگی خود مصوبه تشکیل کمیته بازرسی دولتی برای «پرونده پگاسوس» را که استفاده پلیس از جاسوس افزارها و نظارت بر اسرائیلی‌ها از جمله مقامات را بررسی می‌کند، به تصویب برساند.Capture1 100
به گزاش این روزنامه این اقدام از سوی دولت اسرائیل انجام می‌شود، علی‌رغم مخالفت مشاور حقوقی دولت با اختیارات گسترده‌ای که به کمیته اعطا می‌شود، به این کمیته اجازه می‌دهد پرونده‌های باز حقوقی و در حال رسیدگی مانند پرونده‌های پرایم [مربوط به نتانیاهو] را نیز بررسی کند.

شاباک نیز با تشکیل این کمیته مخالف است زیرا بیم آن دارد که این امر منجر به افشای ابزارهای نظارتی پیشرفته فناوری شود و امکان استفاده پلیس از ابزار جاسوسی و نظارت پیشرفته مورد نیاز برای مبارزه با مظاهر جرم و خشونت را به تاخیر بیندازد.

پگاسوس (Pegasus) یک نرم‌افزار جاسوسی است که توسط شرکت فناوری اسرائیل (NSO) ساخته و اجرا شد. قدرت‌های خارجی این شرکت را به تسهیل استفاده از برنامه توسط کشورهای دیکتاتوری علیه روزنامه‌نگاران و کنشگران مدنی متهم کرده‌اند.

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2023/08/27/1533199.html

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش لاپید به نظرسنجی‌ها: باید بهتر شویم!

خواندن مطلب بعدی ←

مطالعه جدید: بررسی میزان جرم و جنایت در نقاط مختلف رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *