۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آخرین روز مذاکره؛ بدون توافق سال تحصیلی آغاز نخواهد شد

ران ارز: چهارشنبه آخرین تاریخ مذاکره است. بدون توافق، سال تحصیلی را آغاز نمی‌کنیم!

Capture1 104
دو روز تا آغاز سال تحصیلی در اراضی اشغالی باقی مانده و تهدید به اعتصاب معلمان همچنان ادامه دارد، پس از آنکه جلسه مذاکره نمایندگان سازمان معلمان و نمایندگان دارایی صبح امروز (چهارشنبه) بدون نتیجه به پایان رسید. بحث بعدی امروز ساعت 15 آغاز می‌شود و اگر پیشرفتی حاصل نشود، سال تحصیلی آغاز نخواهد شد.

رئیس سازمان معلمان اعلام کرد آخرین مهلت امکان توافق در خصوص دستمزد معلمان چهارشنبه است و اگر چنین توافقی حاصل نشود اعتصاب را آغاز می‌کنیم. هیچ مذاکره ای وجود ندارد.

ارز اذعان کرد که مذاکرات به بن بست رسیده و ماه‌هاست که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. وی گفت: آخرین مهلت ما برای رسیدن به توافق چهارشنبه است و اگر چنین توافقی حاصل نشود اعتصاب خواهیم کرد. هیچ مذاکره‌ای وجود نخواهد داشت.Capture2 51
به گزارش شبکه خبری 13 رژیم صهیونیستی وزارت دارایی حرکتی را علیه ران ارز اجرا کرد که در آن از معلمان خواسته شد تا اعتصاب مورد انتظار را بشکنند. وزارت آموزش و پرورش و مقامات محلی با این اقدام همکاری نکردند، اما یک سازمان کوچک معلمان به نام معلمان رهبری تغییر سندی را منتشر کرد که معلمانی را که می‌خواهند اعتصاب را بشکنند، راهنمایی می‌کند.

این راهنما در فضای مجازی منتشر شد و باعث نگرانی مسئولان ارشد سازمان معلمان شد. به دنبال آن ارز با صدور بیانیه‌ای به این ابتکار حمله کرد و هشدار داد که سازمان «معلمان رهبری تغییر» مراقب کادر آموزشی نخواهد بود و در صورت نیاز امنیت شغلی آنها را تأمین نخواهد کرد.

قابل ذکر است که شکاف‌های موجود بین سازمان معلمان و وزارت دارایی همچنان زیاد است، چنانکه ارز اظهار داشت: «وزارت دارایی مصمم است 1000 شکل اضافی را فقط برای معلمان فراهم کند و ما 2000 شکل می‌خواهیم. آنها قرارداد شغلی می‌خواهند که 6 سال اعتبار داشته باشد و ما درخواست توافق دستمزد داریم.»

مالخین همچنین از مقامات محلی خواست تا در صورت اعلام اعتصاب سازمان معلمان، مدارس را باز کنند.

سازمان معلمان امروز با صدور پیامی به مالخین پاسخ داد و در آن اعلام کرد که وی در تلاش است تا با ایجاد رعب و وحشت در جامعه معلمان، با اجرای گام‌های صنفی و شکستن روحیه آنها، با تحقیرآمیزترین روش هدف‌گذاری حقوقشان اعتصاب را بشکند، سازمان معلمان را هدف قرار دهد و معلمان را از استیفای حق اولیه خود باز دارد.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/mfo47-903690993/?pid=62&cid=902992371

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

شورش در بیت شمش؛ شهردار در ساختمان محاصره شد

خواندن مطلب بعدی ←

سخنان صریح و بی‌پرده لاپید درباره دولت نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *