۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سخنان صریح و بی‌پرده لاپید درباره دولت نتانیاهو

 لاپید در سخنانی صریح و در انتقاد به عملکرد ضعیف کابینه نتانیاهو گفت: اسرائیل توسط یک دولت ورشکسته اداره می‌شود.

به گزارش صهیون 24 از سایت روزنامه معاریو، یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جناح مخالفان دولت ائتلافی و افراطی بنیامین نتانیاهو با انتقاد شدید از عملکرد دولت نتانیاهو اذعان کرد: دولت نتانیاهو شکست خورده است.Capture1 106
یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون

لاپید در یک سخنرانی گفت:« دولت نتانیاهو مانند یک شرکت درحال ورشکستگی است که نمی‌تواند خود را اداره کند و کار کند، بنابراین رژیم اسرائیل نمی‌تواند به رفتار خود با این دولت ادامه دهد. علی‌رغم مدت کوتاهی که از دوران تصدی آن می‌گذرد، زمان آن فرا رسیده که به روزهای کاری خود پایان دهد.

وی با بیان اینکه اگر دولت فعلی اسرائیل به عنوان یک شرکت خصوصی اداره می‌شد، امروز به طور کامل ورشکسته می‌شد، خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر بیش از یک‌بار درباره این دولت گفته و نوشته شده است که بدترین حکومتی است که تا به حال روی کار آمده است. البته هستند کسانی که می‌گویند پس از هشت ماه روی کار آمدن، توصیف دولت با این عناوین کمی زیاده‌روی است.

چه بسا بسیاری اگر رفتار متوهمانه و غیرمسئولانه این دولت را به دلیل بی‌کفایتی، بی‌تجربگی، عدم صداقت و مسئولیت‌پذیری ببینند با ما هم‌نظر خواهند بود.

این در مورد رفتاری است که دولت اسرائیل را به یکی از کشورهایی که زندگی در آن خوشایند نیست، تبدیل کرده است. این موضوع از این واقعیت که ما به گران‌ترین کشور در کشورهای OECD تبدیل شده‌ایم، آغاز و به شکست آشکار و ناتوانی دولت در ریشه‌کن کردن جنایت و قتل بی‌وقفه در بخش عربی و به طور کلی در امنیت شخصی در سراسر کشور، تا شکست دردناک دولت در مراقبت و محافظت از سیستم‌های آموزشی، بهداشتی و کشاورزی که منجر به شکاف در جامعه چندپاره اسرائیل شده، ختم می‌شود.

لاپید تصریح کرد: دولت نتانیاهو، از نخست‌وزیر تا آخرین وزیر یک ننگ ملی است که از شخص بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر نشأت می‌گیرد زیرا او در اسارت شرکای ائتلافی خود است و نمی‌تواند ذره‌ای از اداره و توانایی خود را نشان دهد. این نخست وزیری است که اساسا بر قانون خود و لوین، وزیر دادگستری متوهم که یک‌شبه تلاش کرد تا اسرائیل را از یک دموکراسی به دیکتاتوری طبق روش ولادیمیر ایلیچ لنین تبدیل کند، متمرکز است. او کسی است که کمیته گزینش قضات را تشکیل نمی‌دهد و به وضعیت وخیم دستگاه قضایی که زیر بار دادگاه‌ها فرو می‌پاشد و از کمبود قاضی رنج می‌برد، توجهی ندارد.

بزالل اسموتریچ، به عنوان وزیر دارایی در کنار نتانیاهو ایستاده است. نرخ ارزش شِکل در برابر دلار و وضعیت اقتصادی اسرائیل امروز نشان‌دهنده نقش او در اقتصاد اسرائیل است که با مشارکت او در شهرک‌سازی یهودیه و سامره و نیت او برای بازگرداندن مردم اسرائیل به روزهای گذشته قابل مقایسه نیست.

درباره وزیر امنیت ملی ایتامار بن‌گویر که به نظر می‌رسد قبلاً همه چیز در مورد شکست او گفته و نوشته شده است، در مورد وعده‌های بی‌ارزش و توانایی‌های او باید گفت که در سخن بسیار اما در عمل صفر  است.

الی کوهن سرپرست وزارت امور خارجه از جمله وزرای عالی رتبه‌ای که در شکست خود در این دولت سرآمد است، مرا به یاد دوران جوانی می‌اندازد. آن دوستانی که با شما بودند، بعد از هر ملاقاتی که با کسی داشتید، می‌دویدند تا به بچه‌ها بگویید، حتی اگر واقعاً آنجا نبودید.

گالیت دیستال اطبریان وزیر اطلاعات کسی که با رفتارش در این دولت به وزیر امور خارجه و به خصوص بن‌گویر آموزش می‌دهد، در اینجا نیز صحبت از حرف‌های زیاد و در مقابل عمل صفر است و به‌ویژه بهانه‌های برای توجیه هر شکستی، البته نه تنها او چند وزیر برجسته دیگر را می‌توان به این فهرست برجسته که مشخصه دولت است اضافه کرد.

لاپید در پایان گفت: تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که بگوییم وای به حال کشوری که آنها را انتخاب کرد و وای به حال کشوری که آنها را انتخاب کرد و آنها را انتخاب کرد!

آنچه واضح است این است که کشور اسرائیل این روزها توسط یک دولت ورشکسته اداره می‌شود، مانند یک شرکت در حال ورشکستگی که نمی‌تواند خود را اداره کند و کار کند، بنابراین رژیم اسرائیل نمی‌تواند به رفتار خود با این کابینه ادامه دهد.

علی‌رغم زمان کوتاه مدت تصدی دولت نتانیاهو، زمان آن فرا رسیده است که او به روزهای کاری خود در اسرع وقت پایان دهد؛ دولتی که از ابتدای روی کار آمدنش فقط به سیستم قضایی و محاکمه نتانیاهو می‌پردازد و با نادیده گرفتن مشکلات سخت کشور تلاش می‌کند کودتای قانونی انجام دهد که امروز حدود 70 درصد از شهروندان کشور با آن مخالفت می کنند.

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-1034122

→ خواندن مطلب قبلی

آخرین روز مذاکره؛ بدون توافق سال تحصیلی آغاز نخواهد شد

خواندن مطلب بعدی ←

زخمی شدن جوان فلسطینی در الخلیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *