۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دادخواست علیه پگاسوس

اولین دادخواست به دیوان عالی علیه تشکیل کمیته جاسوسیِ وزیر دادگستری لوین -پرژوه پگاسوس- توسط رئیس سابق شین‌بت، ناداو آرگامان، ارائه شد.

اولین دادخواست بامداد امروز (چهارشنبه) علیه تشکیل کمیته روگول برای بررسی پروژه پگاسوس به دیوان عالی ارائه شد.

Capture.1JPG

این طومار توسط ناداو آرگامان (Nadav Argaman )، رئیس سابق شین‌بت، سازمان “مبارزه روپوش” و مدیر کل سابق وزارت دفاع، سرلشکر امیر اشل ارائه شده است.

در این مرحله، درخواست‌کنندگان خواهان متوقف کردن تشکیل کمیته و بعداً لغو آن هستند، به گفته آنها، این امر به دلیل  تعارض منافع و در عین حال نادیده گرفتن کامل موضع نیروهای امنیتی و مشاور حقوقی دولت است. مقامات شین‌بت و شورای امنیت ملی قبلاً به دولت هشدار داده بودند که چنین تحقیقی می‌تواند اسرار عملیاتی را فاش کند.

کمیته بازرسی در ابتدای هفته به ابتکار یاریو لوین معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری تشکیل شد و موافقت دولت را به دست آورد.

وزیر لوین پس از تأیید این خبر گفت:«قضیه جاسوسی یکی از جدی‌ترین مواردی است که در سال‌های اخیر فاش شده است. افشای حقیقت در مورد موضوع و جلوگیری از حوادث مشابه آسیب مهلک به حقوق حریم خصوصی شهروندان اسرائیلی حیاتی است و مانند هیچ چیز دیگری مهم نیست»

لوین گفت: من از عدم تمایل برخی از طرف‌های درگیر در پرونده پگاسوس برای بررسی عمیق موضوع، علی‌رغم تضاد منافع شدیدی که در آن قرار دارند، متأسفم. من مطمئن هستم که اعضای کمیته به ریاست یک قاضی بازنشسته منطقه، کار خود را با احترامی که شایسته چنین کمیته حساسی است انجام خواهد داد.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/612354

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

زخمی شدن جوان فلسطینی در الخلیل

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات دانش‌آموزان دبیرستانی در اعتراض به بلاتکلیفی آموزشی در آستانه سال تحصیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *