۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آپارتاید اسرائیلی به کتاب‌های درسی رسید / کتاب‌های درسی فلسطینیان مصادره شد

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی کتاب‌های درسی فلسطین را مصادره و راننده و کارمند مأمور انتقال این کتاب‌ها را دستگیر کردند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین با محکوم کردن این اقدام گفت: ما ضبط کتاب‌های درسی متعلق به برنامه‌های آموزشی فلسطین توسط نیروهای اشغالگر و دستگیری راننده وسیله نقلیه‌ای که کتاب‌های درسی را حمل می‌کرد و یک کارمند مدرسه در بیت‌المقدس را محکوم می‌کنیم.

آموزش و پرورش فلسطین این رخداد را نقض آشکار حقوق بشر و حق کودکان برای تعلیم با کیفیت و برنامه‌های درسی یکپارچه دانست و خاطرنشان کرد که این امر منعکس کننده شرایط دشوار سیستم آموزشی‌ برای دانش آموزان و معلمان در اورشلیم است که نتیجه جنگی است که نیروهای اشغالگر علیه سیستم آموزشی به راه انداخته‌اند.

استانداری بیت المقدس نیز در بیانیه‌ای از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خواستار رسیدگی به این جنایات نژادپرستانه علیه آموزش‌ و‌ پرورش در بیت المقدس شد و از مردم فلسطین به ویژه در بیت المقدس خواست تا با این جنایات علیه دانش آموزان و شهروندان فلسطینی مقابله کنند.

این سازمان از استانداری خواست تا از دریافت برنامه‌ و کتاب‌های درسی جعلی و تحریف شده که مقامات اسرائیلی سعی در تحمیل آن بر دانش آموزان مدارس بیت‌المقدس دارند، خودداری کند.

استانداری افزود: «قدرت اشغالگر» با تمام توان به دنبال تخصیص مبالغ هنگفت برای یهودی‌سازی برنامه‌های درسی و مدارس عربی در بیت‌المقدس است تا دانش‌آموزان فلسطینی را در جامعه اسرائیل ادغام کند و روایت جعلی اسرائیل را بر اذهان تحمیل کند. آنها می‌خواهند برنامه‌های درسی یهودیت دروغین را که با تمام ارزش‌های ملی و مذهبی فلسطینیان و جامعه عرب مغایرت دارد به دانش‌آموزان فلسطینی تحمیل کنند.

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/359889

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

پروژه نیمبوس؛ اعتراض کارکنان گوگل به پروژه مشترک با ارتش رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

نرخ آپارتمان در اسرائیل گران‌تر از 21 کشور اروپایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *