۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گسترش دایره اعتراضات در اراضی اشغالی

اعتراضات گسترده به اصلاحات قضایی دولت ائتلافی راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو اراضی اشغالی را فرا گرفت.

Capture2 10

صد هزار اسرائیلی روز شنبه در سراسر اراضی اشغالی در اعتراض به قوانین اصلاحات قضایی برای سی و پنجمین هفته متوالی، با حمل پلاکاردهایی با مضمون آموزش بدون دموکراسی وجود ندارد و درسی در دموکراسی تظاهرات کردند.

رهبران معترضان اعلام کردند که قرار است آخر هفته تظاهرات سه روزه را در جنوب و شمال اسرائیل برگزار کنند.

رهبران معترضان در سخنرانی خود گفتند که پلیس باز هم بهای سنگین بی‌توجهیِ دولت نتانیاهو را می‌پردازد. آنها تأکید کردند نخست وزیر مسئول بحران جاری مهاجران اریتره‌ای است.

سازمان‌دهندگان معترضان اظهار داشتند: از آموزشی که مدارا و دموکراسی را ترویج دهد در مقابل دولت حمایت می‌کنند. آنها اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند دولت تحصیلات فرزندانشان را با ارزش‌های غیر دموکراتیک تضعیف کند.Capture4

اعتراضات نه تنها در تل‌آویو بلکه در دیگر شهرها نیز برپا شد. در حیفا معترضان با روشن کردن آتش تقاطع کرکور را مسدود کردند و هزاران نفر دیگر نیز در خیابان‌ها به سمت تقاطع Horev راهپیمایی کردند.

Capture5 1

رهبران معترضان اعلام کردند که علاوه بر راهپیمایی بزرگی که پیاده به سوی بیت المقدس سازماندهی شده، همچنان به راهپیمایی‌های دیگر در سراسر اراضی اشغالی پیش از برگزاری جلسات دادگاه عالی، پایان تعطیلات و بازگشت کنست ادامه خواهند داد و همه مردم برای ترویج دموکراسی به مدت 3 روز در شمال و جنوب اراضی اشغالی تظاهرات خواهند کرد.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/they-dare-accuse-the-idf-of-working-for-terrorists-35th-week-of-overhaul-rallies

→ خواندن مطلب قبلی

شنبه طوفانی در تل‌آویو / آخرین خبرها از درگیری پلیس و پناهجویان اریتره‌ای

خواندن مطلب بعدی ←

150 نوجوان دانش‌آموز قصد داشتند در حالت مستی در مدرسه حاضر شوند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *