۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دست رد آمریکا بر سینه بن‌گویر و اسموتریچ

آمریکا بن‌گویر و اسموتریچ را به مراسم سنتی سفارت این کشور دعوت نکرد.

دولت آمریکا با این اقدام این پیام را داد که از چه کسانی در محیط خود استقبال نمی‌کند و اکنون بن‌گویر و اسموتریچ، وزرای اوتزما یهودیت و صهیونیسم مذهبی دعوتی برای مراسم سنتی که در سفارت آمریکا برگزار می‌شود دریافت نکرده‌اند. سفارت گفت که وزرای دعوت شده به این مراسم کسانی هستند که سفارت با آنها روابط کاری نزدیک دارد.

استفانی هالت، سفیر آمریکا، دعوت‌نامه‌ها را بین بسیاری از وزرای دولت اسرائیل توزیع کرد اما وزیران ایتامار بن‌گویر، بزالل اسموتریچ و سایر اعضای احزاب آنها در میان دعوت‌شدگان نیستند.

Capture2 18
بزالل اسموتریچ و ایتمار بن‌گویر

سفارت آمریکا همانطور که گفته شد وزرای جناح راست افراطی را به دلیل اظهارات جنجالی آن دو، دعوت نکرد.

به گفته مقامات آمریکایی وزیر بن‌گویر، غوغای بزرگی در مورد آزادی رفت و آمد فلسطینیان در سرزمین‌های فلسطینی ایجاد کرد و ظاهراً وزیر اسموتریچ به دلیل سیاست اقتصادی‌اش در قبال تشکیلات خودگردان فلسطینی دعوت نشد.

این دو وزرای ارشد دولت نتانیاهو هستند که دولت آمریکا هیچ رابطه‌ای با آنها ندارد و کاملاً نادیده گرفته می‌شوند. سفارت آمریکا در پاسخ گفت که وزرای لیست کسانی هستند که سفارت با آنها روابط کاری نزدیک دارد.

این اولین بار نیست که دولت آمریکا بن‌گویر و اسموتریچ را تحریم می‌کند. در روز استقلال نیز، آمریکا، به‌طور غیرمعمول، آنها را به مراسم سنتی سفارت دعوت نکرد.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/okvq3-903702492/?pid=7&cid=903048405

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

رئیس سابق موساد: در کرانه باختری آپارتاید مطلق اجرا می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

هکرها برخی اطلاعات پزشکی سرقت شده از بیمارستان معینی یشوعا را منتشر کردند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *