۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران ارزی در اسرائیل، ارزش شِکل به پایین‌ترین حد خود در 7 سال گذشته رسید

نرخ شِکل در یک رکورد بی‌سابقه از سال 2016 تا کنون به پایین‌ترین حد خود رسید. پس از سخنرانی رئیس کنست، ارزش شکل در برابر دلار باز هم کاهش یافت.

 

Capture1 43

طبق گزارش اسرائیل هیوم، به دنبال اظهارات دیشب امیر اوهانا، رئیس کنست در رسانه‌ها، صبح امروز (پنجشنبه) قیمت دلار یک درصد افزایش داشت و به 3.84 شِکل رسید. این یک رکورد بی‌سابقه در هفت سال گذشته است.

رونان مناخم، اقتصاددان ارشد بازار در Mizrachi Tefahot گفت: بدتر شدن گفتمان حقوقی، انتظار فوری برای جلسات دادگاه عالی و ترس واقعی از بحران قانون اساسی از عواملی است که منجر به تداوم افزایش نرخ دلار در برابر شِکل شده است.

به گفته وی، بیشتر شواهد نشان می‌دهد ممکن است کاهش نرخ شِکل همچنان ادامه داشته باشد. صبح امروز شاهد تداوم کاهش ارزش شِکل در برابر دلار و کاهش نرخ ارز هستیم که در پی آن نرخ بهره نیز افزایش خواهد یافت.

با توجه به نوسانات بازار ارز، پیش‌بینی می‌شود که شاهد تداوم کاهش ارزش شِکل باشیم. عوامل مهمی چون تشدید اختلافات حقوقی، تشدید مسائل امنیتی، کاهش شدید قیمت‌های محلی، کاهش سرمایه‌گذاری‌های فناوری و موارد دیگر موجب تضعیف ارزش شِکل در برابر دلار شده است.

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/14581825

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

هکرها برخی اطلاعات پزشکی سرقت شده از بیمارستان معینی یشوعا را منتشر کردند

خواندن مطلب بعدی ←

چرا در اسرائیل نویسنده کتاب کودک بودن آسان نیست؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *