۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ملاقات بایدن و نتانیاهو در کاخ سفید شاید در پاییز!

شانس ملاقات بایدن و نتانیاهو در کاخ سفید به دلیل بی‌ثباتی سیاسی اراضی اشغالی و ترس دولت بایدن از تظاهرات کاهش یافت.

Capture3 14

علی‌رغم تمام تلاش نتانیاهو برای ملاقات با بایدن در کاخ سفید، احتمالا این دو در حاشیه مجمع سازمان ملل ملاقات خواهند. به گفته منابع سیاسی، یکی از دلایلی که موجب تصمیم به برگزاری این نشست در نیویورک شد، ترس از تظاهرات گسترده در واشنگتن و همچنین به دلیل اختلاف نظر در کاخ رئیس جمهور است.

کانال 13 خبری نوشت: بایدن به دو دلیل اصلی این تصمیم را گرفته است: اول اختلاف در کابینه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آیا برگزاری این ملاقات به دلیل قانون اصلاحات قضایی و همچنین بیانیه‌های اعضای دولت و مخالفان به قانون اصلاحات قضایی درست است؟

دوم اینکه در صورت برگزاری این ملاقات، ترس از تظاهرات گسترده در واشنگتن دی سی وجود دارد. این موضوع به اطلاع مقامات بلندپایه اسرائیل نیز رسیده است.

سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل در ابتدا برای پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، اما به روز جمعه موکول شد، به این معنی که همراهان نخست وزیر نیز در آخر هفته در نیویورک خواهند ماند و درست قبل از یوم کیپور به اسرائیل باز خواهند گشت.

به گزارش خبر 13 رژیم صهیونیستی مهمترین موضوعاتی که در سفر نتانیاهو در دستور کار قرار گرفت: موضوع ایران، اصلاحات قانونی که به آمریکایی‌ها نیز مربوط می‌شود و تماس‌ها و عادی‌سازی روابط با عربستان است.

کانال 13 اسرائیل فاش کرد که توافق ضمنی بین خلبانان ناوگان 777، مبنی بر سرباز زدن از پرواز داوطلبانه برای انتقال نخست وزیر و همسرش به ایالات متحده وجود دارد. پیش از این نیز در پرواز پاریس در فوریه و در پرواز به رم در ماه مارس این اتفاق افتاده بود.

لازم به توضیح است که در قاموس دیپلماسی آمریکا، اصطلاحی وجود دارد تحت عنوان اینکه «بگذار تا در پاییز با هم دیدار کنیم» که در واقع نوعی وعده سر خرمن است.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/white-house-903705273/?pid=7&cid=902992371

اخبار مرتبط

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

نهادهای بزرگ مالی علیه اقتصاد اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی سال در اراضی اشغالی؛ 76 درصد صهیونیست‌ها اعلام کردند که وضعیت اقتصادی اسرائیل بدتر شده است.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *