۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نامه سناتورهای آمریکایی برای حذف اسرائیل از لیست معافیت روادید

سناتورهای آمریکایی خواهان حذف رژیم موقت صهیونیستی از لیست معافیت روادید شدند.

شبکه 7 رژیم صهیونیستی از هاآرتص گزارش داد، گروهی متشکل‌ از 15 سناتور دموکرات دولت بایدن، خواستار حذف رژیم صهیونیستی از لیست معافیت روادید آمریکا هستند.

آنها اذعان کردند که این تصمیم به دلیل عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهداتش نسبت به رفتار برابر و عادلانه با افراد آمریکایی – فلسطینی که خواهان ورود به آمریکا هستند، گرفته شده است.

سناتورها در نامه‌ای به وزیر امور خارجه آمریکا نوشتند که خواستار ملاقات فوری با وی قبل از تاریخ رسمی اضافه کردن اسرائیل به این لیست در پایان ماه جاری هستند.

سناتورها تصریح کردند که رژیم صهیونیستی در بندر‌های ورودی اراضی اشغالی همچنان به تبعیض علیه اعراب فلسطینی دارای تابعیت آمریکایی ادامه می‌دهد و تعهدات مورد نیاز برای پیوستن به دستور کار لغو روادید را نقض می‌کند.

گفتنی است که سناتورها در این نامه خاطرنشان کردند که افراد آمریکایی-فلسطینی ساکن در یهودیه و سامره از رانندگی در سرزمین‌های اشغالی منع می‌شوند.

پیشنهاد دهنده نامه کیست؟

ابتکار ارسال این نامه متعلق به سناتور کریس ون هول است که در میان دموکرات‌ها یکی‌ از سرسخت‌ترین منتقدان دولت نتانیاهو به‌شمار می‌رود. دیگر امضاکنندگان عبارتند از سناتور برنی سندرز، الیزابت وارن و رئیس کمیته قضایی سنا، دیک دربین.

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/376771

→ خواندن مطلب قبلی

راننده ضارب زن معترض در راهپیمایی آزاد شد

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد نتانیاهو از احزاب چپ به دلیل محکوم نکردن شعار «سال آینده در قبرستان باشید!»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *