۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اتحاد سکولارها برای شکستن فرهنگ شبات

بر اساس شاخص سالانه دین و دولت هیدوش برای سال 2023، از هر 10 اسرائیلی 7 نفر خواهان حمل و نقل در شبات هستند. همچنین تقریبا تمامی مردم از قانون سربازی رفتن دانشجویان یشیوا حمایت خواهند کرد.

272108
مرد خریدی و سربازان ارتش اسرائیل در اورشلیم

بر اساس شاخص سالانه دین و ایالت هیدوش برای سال 2023، 71 درصد از جمعیت از حمل و نقل شبات حمایت می کنند و 78 درصد از آنها از سربازگیری دانش آموزان یشیوا در ارتش اسرائیل حمایت می کنند.

در بحبوحه تضاد همیشگی بین یهودیان ارتدوکس و سکولار، یافته‌های جدید حاکی از تشدید تنش‌ها پیرامون عملیات حمل و نقل عمومی در شبات و اجباری شدن دانشجویان یشیوا به ارتش اسرائیل است.

هر روز شکاف شدید بین جوامع افراطی ارتدوکس و سکولار اسرائیل آشکارتر می‌شود. حوادث اخیر به این تنش‌ها دامن زده است، از اختلافات بر سر حمل و نقل در شبات گرفته تا بحث فزاینده در مورد معافیت‌های سربازی برای جوانان ارتدوکس. به نظر می‌رسد که این اختلافات، که مدت‌ها در گفتمان اسرائیل وجود دارد، همانطور که در نظرسنجی امسال نشان داده شده است، به نقطه جوش رسیده است.

اعتماد به دیوان عالی کشور تنها 36 درصد اعلام شده است. این کاهش قابل توجه نشان دهنده بحران بالقوه در باور عمومی به قوه قضاییه است. از احکام بحث برانگیز اخیر گرفته تا بی اعتمادی کلی به نهادهای دولتی. در بحبوحه این تنش ها همگی باعث ایجاد این باور شده است.

اسرائیلی ها از تامین مالی دانشجویان یشیوا خسته شده اند!!

سایر آمارهای این نظرسنجی شامل این بود که 69 درصد از پاسخ دهندگان از کاهش یا لغو کامل بودجه یشیوا، علیرغم تصمیم دولت برای افزایش بودجه آنها، حمایت می‌کنند. علاوه بر این، علیرغم علاقه دولت به آموزش ارتدکس‌ها، 77 درصد از یهودیان بزرگسال با این رفتار ترجیحی مخالفند.

در بحث تشکیل خانواده 53٪ هنوز به ازدواج مذهبی و سنتی تمایل دارند، 24٪ از مردم سکولار ازدواج مجازی “ازدواج یوتا” را از طریق فضای مجازی و انتخاب همسر ترجیح می دهند، و 30٪ از عموم یهودیان سکولار طرفدار زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی هستند.

لینک خبر:  https://www.jpost.com/israel-news/article-758589

→ خواندن مطلب قبلی

نوجوان متهم به کندن مزوزه دستگیر شد.

خواندن مطلب بعدی ←

خاورمیانه جدید/ دست‌آورد صلح اسرائیل با عربستان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *