۳۰ شهریور ۱۴۰۳

باز هم قانون تاریک خدمت سربازی؛ دانشجوی یشیوا دستگیر شد،‌ خریدی‌ها تهدید به تظاهرات کردند

دستگیری دانشجوی یشیوا به دلیل مراجعه نکردن به اداره کارگزینی خدمت سربازی،‌ واکنش شدید خریدی‌ها را برانگیخت.

پلیس نظامی رژیم صهیونیستی یک دانشجوی یشیوا را به دلیل مراجعه نکردن به اداره کارگزینی خدمت سربازی دستگیر کرد. در پی این اقدام، تظاهرات بزرگی در بخش فوق ارتدوکس برنامه ریزی شده است.

Capture2 33
تظاهرات خریدی‌ها به قانون سربازی

به گزارش معاریو، تظاهرات سراسری در پی دستگیری دانشجوی یشیوا که خود را به اداره کارگزینی خدمت سربازی معرفی نکرد و به عنوان فراری معرفی شد، برگزار خواهد شد. معترضین اعلان کردند که عموم مردم افراطی ارتدوکس بر علیه قانون اجباری سربازی که باعث حذف دانشجویان یشیوا از تالارهای تورات می‌شود قاطعانه مبارزه خواهند کرد.

دانشجوی یشیوا در منطقه پونیوژ، جوان 23 ساله‌ای است که شب گذشته در پی عدم حضور در تاریخ مقرر در کارگزینی، فراری محسوب و دستگیر شد. پس از دستگیری این مرد جوان، بسیاری از اعضای جناح اورشلیم اعلام کردند که به اقامتگاه رئیس یشیوا، خاخام آشر دویچ می‌روند و در تعدادی از مراکز در سراسر کشور تظاهرات بر پا خواهند کرد.

معاریو در این خصوص نوشت: همانطور که می‌دانید هنوز پرونده قانون نظام وظیفه بلاتکلیف بوده و این موضوع خریدی‌ها را نگران کرده است. موضع ارتش از تعریف سهمیه‌ها و تداوم ادغام تدریجی ارتدوکس‌ها در ارتش در آینده حمایت می‌کند و در سیستم امنیتی، خریدی‌ها به شدت با قانون دولت مبنی بر برابری شرایط سربازان ارتش و علمای تورات مخالف هستند.

نگرانی در نهادهای امنیتی این است که تصویب قانون خدمت اجباری به شکل فعلی می‌تواند منجر به تشدید بحران در ارتش شود و تأثیر منفی درازمدت بر الگوهای استخدام ارتش اسرائیل داشته باشد.

قانون جدید خدمت اجباری، در صورت تصویب کنست، در واقع معافیت کامل برای خدمت فوق ارتدوکس در ارتش، بدون تعیین سهمیه یا الگوی جایگزین برای خدمت ملی، برای جوانان فوق ارتدوکس خواهد بود. سهم نسبی بخش افراطی ارتدوکس در جمعیت که سال به سال در حال افزایش است، مستلزم ادغام تدریجی برخی از جوانان افراطی ارتدوکس در ارتش است.

لینک خبر: https://www-maariv-co-il.translate.goog/news/Article-1037809?

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری اولین نشست دیوان عالی رژیم موقت صهیونیستی برای تجدید نظر در قانون لغو برهان معقولیت

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش‌ها به وحشی‌گری چهار نوجوان صهیونیست؛ بزرگ کردن فرزند در اسرائیل بسیار ترسناک است!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *