۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توقف بودجه دانشمندان بازگشته به اسرائیل

توقف ناگهانی بودجه دانشمندان بازگشته به اراضی اشغالی موجب عصبانیت در جامعه علمی شد.

به گزارش خبرگزاری 13 رژیم صهیونیستی وزارت مهاجرت و پذیرش، بودجه سالانه حدود 13 میلیون شِکل را مسدود کرده است. این در حالی است که در این شرایط، ترس جدی در جامعه دانشگاهی از روند نزولی تعداد دانشمندانی است که در سال‌های اخیر با پیروی از قوانین، تصمیم به بازگشت به اسرائیل دارند.

وزارتخانه مهاجرت و جذب مدعی شد که این حرکت ناشی از کمبود بودجه به دلیل افزایش تعداد مهاجران و همچنین اولویت دادن به برنامه‌های دیگریست.

Capture2 35
آفیر سوفر،‌ وزیر مهاجرت و جذب

ستاد دانشگاهیان به ریاست پروفسور ایتای آتر از دانشگاه تل آویو اعلام کرد: «بدون هیچ اطلاع و اعلام رسمی، بودجه وزارت مهاجرت و پذیرش برای دانشمندان بازگشته متوقف شده است و صدها دانشمندی که برای پست‌های فوق دکترا درخواست می‌کنند و موقعیت آنها تا حدی از بودجه این وزارت خانه تأمین می‌شود، با یک بن بست مواجه شده‌اند.


¶¶ در عمل، این دولت اولویت کمی برای علم و دانشمندان قائل است. هیچ دانشگاهی با این دولت شکوفا نخواهد شد!


این ستاد برای مدت طولانی و به‌ویژه در چند وقت اخیر  نگران فرار مغزها بوده است. تمایل دانشمندانی که برای آموزش به خارج از کشور می‌روند برای بازگشت، روند کاهشی پیدا کرده است. هدف این برنامه تشویق به بازگشت آنها به کشور از طریق تأمین مالی مشاغل در دانشگاه و مراکز علمی است این در حالی است که کاهش بودجه این اجازه را نمی‌دهد، بنابراین برخی از دانشمندانی که قبلاً با این برنامه پیش رفته‌اند، برای بازگشت به کشور خود بدون شغل خواهند بود.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/ex6xd-903711714/?pid=7&cid=903048405

→ خواندن مطلب قبلی

شکایت سازمان‌های محیط زیستی در اراضی اشغالی از دولت نتانیاهو به دیوان عالی

خواندن مطلب بعدی ←

نماینده سابق کنست، افراطی ارتدوکس را یک جمعیت انگلی در اسرائیل توصیف کرد.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *