۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پایان سال عبری با افزایش بیش از حد شاخص تورم

شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته نشان می‌دهد که قیمت‌ها نیم درصد افزایش داشته و تورم کل در سال گذشته به 4.1 درصد رسید. این افزایش بیش از حد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری کان برخلاف برآوردهای بازار، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آگوست %0.5 بیش از مقدار برآورد شده در بازار افزایش یافت و جهش تورم سالانه به 4.1% رسید.

Capture1 100

افزایش قیمت قابل توجهی در یک ماه گذشته ثبت شد که باعث افزایش 1.9% در سبزیجات تازه و 1.8 درصد در حوزه حمل ونقل و 1.3 درصد در فرهنگ و سرگرمی بوده است. اجاره بهای مستاجرینی که قرارداد خود را تمدید کردند در ماه گذشته 3.8 درصد افزایش یافت، برای مستاجران جدید (آپارتمان‌هایی که تغییر مستاجر وجود داشت) افزایش 8.4 درصدی ثبت شد.

قیمت آپارتمان در ژوئن و جولای امسال نسبت به قیمت معاملات انجام شده در ماه می و ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت و به تفکیک مناطق، تغییرات قیمت زیر ثبت شد:

اورشلیم (-1.9٪)، شمال (0.3٪)، حیفا (0.9٪)، مرکز (-1.2٪)، تل آویو (0.9٪) و جنوب (0.5٪) و قیمت آپارتمان‌های نوساز 0.8 درصد کاهش یافت. باتوجه به چشم انداز سالانه، قیمت آپارتمان بین ژوئن و جولای سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است اما در ژوئن و جولای سال جاری افزایش 3.2 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس حزب اسرائیل بیتنو، در مصاحبه با منابع عبری در این خصوص گفت: متأسفانه سال گذشته را با افزایش 0.5 درصدی شاخص به پایان می‌رسانیم که همراه با نرخ بهره بالا، واقعیت اقتصادی بسیار تیره‌ای ایجاد می‌کند.

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/532402

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

شهردار یاونه اسرائیل کاتز را به دلیل قطع برق تهدید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

اعمال تفکیک جنسیتی در پیاده‌روها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *