۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعمال تفکیک جنسیتی در پیاده‌روها

تفکیک جنسیتی در زمان تعطیلات در محله‌ای در اورشلیم به صورت: مردان در جاده، زنان در پیاده‌رو! اعمال شد.

در محله روما در اورشلیم، در مجاورت محله کریات بلاز، به دستور خاخام‌ها تابلوهایی در جهت تفکیک جنسیتی به جهت جلوگیری از اختلاط زن و مرد نصب شد. در این تابلوها از عابران پیاده خواسته شده است در شبات و روزهای عید در مسیرهای مشخص حرکت کنند.

Capture1 102

در محله روما در اورشلیم، در کنار محله کریات بلاز، تابلوهایی غیرقانونی نصب شده بود که از مردان و زنانی که در خیابان قدم می‌زنند خواسته شده است در مسیرهای مشخص حرکت کنند. روی تابلوها نوشته شده بود:

به دستور خاخام ها در شبات و روزهای خوب خانواده‌ها نباید با هم در خیابان راه بروند!

به گفته ساکنان این محله این اتفاق تازه‌ای نیست، به باور آنها دلیل و هدف خاخام ها از نصب تابلوهای تفکیک جنسیتی، وجود کنیسه‌ای در نزدیکی آن منطقه و همچنین ترافیک زیاد خیابان در زمان تعطیلات است. 4 ماه پیش شهردار اورشلیم دستور حذف تابلوها را از مکان‌های نصب شده صادر کرده بود.

به دنبال گزارش وای نت، یکی از اعضای شورا به محل نصب تابلوها رفت پس از دیدن این اتفاق او با پلیس تماس گرفت و حتی تابلوها را پاره کرد.

Capture2 47

حدود چهار ماه پیش، در تدارک جشن لگ باعمر در محله بیت اسرائیل در اورشلیم، خاخام‌ها پیاده‌روهای عمومی در خیابان را به معابر جداگانه برای مردان و زنان مشخص کردند.

تابلوهای زرد رنگی در پیاده رو نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود: «گذر برای مردان» در پیاده رو در سمت چپ و «گذر برای زنان» در پیاده رو در سمت راست.

پلیس و شهرداری اورشلیم این اتفاق را تأیید کردند و به دنبال درخواست وای نت، شهرداری دستور حذف تابلوهای تفکیک جنسیتی را صادر کرد. این اولین بار نیست که در تضاد کامل با احکام دادگاه‌های اسرائیل و تصمیم دولت از سال 2014 در این مکان چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

به گزارش وای نت پیش از این نیز در سال 2019، خاخام‌ها در نزدیکی هار زوی یشیوا و کهال فریسی بیت میدراش، علائم را در مکان‌های دیگر نصب کرده بودند. حتی پس از آن، شهرداری اورشلیم گروهی از بازرسان شهرداری را مأمور برداشتن تابلوها کرده بود.

در سال 2010، دیوان عالی دادگستری تفکیک مردان و زنان در پیاده‌روها در محله میاشیریم در اورشلیم ممنوع اعلام کرد و از طرف شورای محله‌ها، گذاشتن علائم تفکیک جنسیتی را ممنوع اعلام کرد تا آداب و رسوم در محل حفظ شود. پس از آن که در طول تعطیلات سوکوت، عناصر افراطی در منطقه برخلاف قانون، عابران را مجبور به تفکیک اجباری کردند، دادگاه موظف شد به این موضوع رسیدگی کند.

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/sy6q8kxy6

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

پایان سال عبری با افزایش بیش از حد شاخص تورم

خواندن مطلب بعدی ←

بدرقه نتانیاهو به نیویورک با تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *