۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بدرقه نتانیاهو به نیویورک با تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی

معترضان عصر امروز یکشنبه همزمان با سفر نتانیاهو به ایالات متحده آمریکا در فرودگاه بن گوریون علیه اصلاحات قضایی تظاهرات خواهند کرد.

منابع صیونیستی اعلام کردند که اعتراضات قرار است پس از پایان سال نو یهودی با راهپیمایی در خیابان روچیلد 16 تل آویو آغاز شود و سپس تظاهرکنندگان با اتوبوس از خیابان کاپلان به فرودگاه بن گوریون پیش از پرواز نتانیاهو و همسرش به ایالات متحده منتقل شوند.

Capture1 103

گزارش‌های عبری حاکی از آن است که احتمالاً تعداد زیادی از تظاهرکنندگان به فرودگاه بن گوریون می‌رسند، زیرا تظاهرات اصلی ساعت نه و نیم شب برگزار می‌شود.

با توجه به بحث تاریخی در دیوان عالی کشور مبنی بر لغو برهان معقولیت و همچنین سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به آمریکا، تظاهرات اعتراضی علیه اصلاحات قانونی از عصر روز یکشنبه (17 سپتامبر) در سی و هفتمین هفته از سر گرفته می‌شود. در این هفته به دلیل تعطیلات سال نو، اعتراضات گسترده علیه اصلاحات قانونی از شنبه به یکشنبه موکول شد.

انتظار می‌رود که تظاهرات در سراسر اراضی اشغالی برگزار شود. طبق برنامه سازمان‌دهندگان اعتراضات، تظاهرکنندگان، خیابان روچیلد در تل‌آویو را به مقصد کاپلان راهپیمایی می‌کنند. پس از راهپیمایی، معترضان قصد دارند به ترمینال 3 در تل آویو برسند و حتی برخی از آنها به ایالات متحده می‌روند و در تظاهراتی که با ورود بنیامین نتانیاهو در آنجا برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

Capture1 104

سازمان «نیروی کاپلان» از طراحان اصلی این تظاهرات تصریح کرد: قبل از دیدار نتانیاهو با معترضانی که در ساحل غربی و ساحل شرقی منتظر او هستند، در اسرائیل با او خداحافظی می‌کنیم و به او یادآوری می‌کنیم که اسرائیل دیکتاتوری نخواهد بود.

سازمان «آزاد در کشور ما» نیز اعلام کرد که برای شرکت در تظاهرات بزرگی که قرار است در سفر نخست وزیر به نیویورک برگزار شود، هیئتی را به نمایندگی از خود به آمریکا اعزام می‌کنند. در شبکه اجتماعی ویدئویی علیه نتانیاهو منتشر شد که تظاهرکنندگان قصد دارند آن را بر روی ساختمان سازمان ملل پخش کنند.

جو بایدن پیشتر اعلام کرده بود که از ترس تظاهرات یهودیان آمریکایی علیه این سفر، نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نخواهد کرد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/internal/i40ih-903715303/?pid=7&cid=902992371

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اعمال تفکیک جنسیتی در پیاده‌روها

خواندن مطلب بعدی ←

توقف روند عادی سازی روابط عربستان با رژیم جعلی صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *