۳۰ شهریور ۱۴۰۳

یک نامه با هشتاد امضا از مقامات امنیتی اسرائیل به کنگره آمریکا

مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به سناتورهای آمریکایی هشدار دادند که اقدامات نتانیاهو ارتش اسرائیل را متلاشی خواهد کرد!

بیش از 80 امضا از رئیس ستاد ارتش، وزرای دفاع و روسای سابق موساد و شین بت و…جمع آوری شد که با صدور اخطار و ارسال نامه به اعضای کمیته روابط خارجی و امنیت سنا نسبت به اقداماتی که به گفته آنها می‌تواند استقلال قوه قضاییه در اسرائیل را از بین ببرد، هشدار داده شد. آنها همچنین بر امتناع از خدمت هزاران افسر و خلبان از خدمت ذخیره و خطر خدمت ارتش تأکید کردند.

آنها در این نامه اذعان کردند: نتانیاهو موفق شد کاری را انجام دهد که تا کنون هیچ یک از دشمنان اسرائیل انجام نداده‌اند.

Capture1 108

همزمان با اعتراضات علیه اصلاحات قانونی که در سفر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به آمریکا برنامه‌ریزی شده بود، صبح امروز (دوشنبه) ده‌ها تن از مقامات ارشد سابق نهادهای امنیتی در نامه‌ای خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتورهایی که اعضای کمیته نظامی و اطلاعاتی آمریکا هستند، نوشتند: اقدامات نتانیاهو به منظور لطمه زدن به سیستم قضایی است. او می‌خواهد با لغو استقلال سیستم قضایی، آن را به سلطه خود و اعضای دولت درآورد.

82 پرسنل امنیتی سابق که در سمت‌هایی در رأس امنیت اسرائیل خدمت می‌کردند، این نامه را امضا کردند. موشه (بوگی) یعلون وزیر دفاع و رئیس سابق ستاد ارتش، کرمی گیلون رئیس سابق شین بت، تامیر پاردو، دنی یاتوم و افرایم هالوی روسای سابق موساد، رئیس ستاد و فرمانده سابق نیروی هوایی دان هالوتز و نخست وزیر سابق ایهود باراک از امضاکنندگان این نامه هستند.

علاوه بر این، در میان امضاکنندگان این نامه، نام رؤسای سابق ادارات در موساد و شین بت، 17 سرپرست بازنشسته پلیس، 2 رئیس سابق پلیس نظامی و 5 مدیر کل سابق وزارت دفاع نیز دیده می‌شود.

Capture2 51

مفاد اصلی نامه به اعضای کمیته روابط خارجی سنا:

اقداماتی که نتانیاهو رهبری می‌کند، دولت اسرائیل را از یک دموکراسی مبتنی بر اصول اعلامیه استقلال به یک حکومت خودکامه تبدیل خواهد کرد و ارتش اسرائیل، اقتصاد و بافت اجتماعی مردم را از بین خواهد برد.

برای ما روشن است که انگیزه اصلی اقدامات او تمایل او به توقف روند قانونی علیه خود در دادگاه به اتهام رشوه، تقلب و خیانت در امانت است.

در خصوص ادعای نتانیاهو در ماجرای زیردریایی مبنی بر پنهان کردن موافقت با فروش 2 زیردریایی از آلمان به مصر به دلیل آنچه راز امنیتی خوانده شد، می‌گوییم: ما به عنوان مقامات ارشد سابق در دستگاه دفاعی و امضاکنندگان این نامه با اطمینان کامل می‌دانیم که هرگز یک راز امنیتی مشروع قانونی وجود ندارد که نخست وزیر از به اشتراک گذاشتن آن با وزیر دفاع، رئیس ستاد ارتش و دولت منع شده باشد، برعکس، تشکیلات دفاعی و ارتش اسرائیل مسئول حفظ امنیت خود در کشور اسرائیل هستند.

در واقع این رفتار نتانیاهو از ملاحظات شخصی او نشأت می‌گیرد و نگرانی‌های جدی را ایجاد می‌کند مبنی بر این‌که او همچنان به الگوهایی که به نفع منافع شخصی‌اش است، عمل می‌کند و بر نحوه تصمیم‌گیری او در امور خارجی به‌ویژه در معامله مورد بحث با عربستان سعودی تأثیر می‌گذارد. این موضوع صدمات زیادی به امنیت ملی اسرائیل و حتی به امنیت ملی متحد ما، ایالات متحده وارد کند.

ما نماینده طیف سیاسی جامعه اسرائیل از کسانی هستیم که در ارتش اسرائیل و سیستم امنیتی خدمت کرده‌اند و هر کاری که در توان داریم انجام می‌دهیم تا نتانیاهو نتواند کشور، نظام حقوقی و دیوان عالی را که ارکان اصلی دموکراسی اسرائیل است، از بین ببرد.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/legal_reforms/Article-b3584f95227aa81027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

→ خواندن مطلب قبلی

تکرار هشدار یهودیت تورات به نتانیاهو‌ در مورد قانون خدمت اجباری خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد و شکایت رسمی رژیم صهیونیستی از سفیر آلمان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *