۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو در مراسم یادبود اسحاق رابین شرکت نخواهد کرد

روز گذشته دفتر نتانیاهو به برگزارکنندگان یادبود اسحاق رابین اعلام داشت که نتانیاهو در مراسم شرکت نخواهد کرد و برای او جایی رزرو نکنند.

این اولین باری نیست که او تصمیم می‌گیرد تا در این مراسم شرکت نکند. اما اولین بار است که این کار را به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. در سال 2019، نتانیاهو مدعی شد که این مراسم یادبود، بیشتر صحنه‌ای برای درگیری‌های سیاسی و سوءاستفاده برای حمله سیاسی به او بود.

اسحاق رابین سیاستمدار فقید رژیم صهیونیستی
اسحاق رابین، سیاستمدار فقید رژیم صهیونیستی

در سال 2020، خانواده رابین به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا تصمیم گرفتند مراسم کوچکی برگزار کنند؛ با این حال در کنست نیز یادبودی برای وی برگزار شد که در آن جلسه نتانیاهو ترجیح داد درباره حواشی و تحرکاتی که علیه وی انجام شده صحبت کند و گفت:«25 سال پس از رابین، تحریک صریح به قتل علیه وی و خانواده‌اش وجود دارد.»

در سال 2021، حدودو دوسال پیش، به عنوان رهبر اپوزیسیون، تصمیم گرفت در این مراسم شرکت نکند. سال گذشته هم به بهانه اینکه د ر انتخابات پیروز شده اما هنوز سوگند یاد نکرده، به مراسم یادبود نیامد. امسال نیز برای اولین بار به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به شرکت نکردن در این مراسم گرفت که احتمالاً در این باره در کنست صحبت خواهد کرد.

 

لینک خبر:  https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q3/Article-24710a25d29aa81027.htm

اخبار مرتبط:

      بدرقه نتانیاهو به نیویورک با تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی

→ خواندن مطلب قبلی

بازدید نتانیاهو و همسرش از کارخانه تسلا/ سفر کاری یا تعطیلات سال نو؟

خواندن مطلب بعدی ←

149میلیون شکل برای خاخام‌ ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *