۳۱ شهریور ۱۴۰۳

سرطان ارتدوکس

یهودیان مذهبی سرطان جامعه اسرائیل هستند.

خاخام
اسرائیل ایشلر،رئیس حزب یهودیت متحد تورات

رون کوفمن،روزنامه‌نگار و مجری رژیم صهیونیستی،در برنامه رادیویی صبح سه‌شنبه گفت: «یهودیان ارتدوکس سرطان جامعه اسرائیل هستند.»

کوفمن درباره وضعیت جامعه در سرزمین‌های اشغالی  و با کنایه به عضو حزب یهودیت متحد توراتی، اسرائیل ایشلر گفت: «ما باید از درون خود را پاکسازی کنیم و {جامعه} را از ایشلرها بزداییم.»

وی افزود:«سیزده درصد از جمعیت اسرائیل را سرطان‌ها تشکل می‌دهند.»

آریه دری (وزیر سابق و رئیس حزب شاس) اواخر روز سه‌شنبه بیانیه کوفمن را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: «نباید اجازه دهیم تا تفاوتهایمان، گفتمان ما را از ریل خارج کند و موجب فتنه‌انگیزی شود. سرطان خواندن بخشی‌از جامعه یهود یک اتفاق شرم‌آور جدید است و یادآور زمانی است که دشمن ما در دیازپورا انسانیت یهودیان را زیر سوال می‌برد و خون ما را می‌ریخت.»

گفته می‌شود گوینده رادیو بعدها اظهارات خود را پس گرفته و توضیح داده که این جمله را فقط خطاب به ایشلر بیان کرده است. وی گفت:«یقینا من با خریدی‌ها مشکلی ندارم. اما با رهبر آنها به شدت مشکل دارم.» وی دلیل حمله‌اش به ایشلر را اظهارات دروغین وی درباره هولوکاست و بیانات ضد صهیونیستی در هفته گذشته برشمرد. همچنین استدلال کرد: “وقتی یک مقام منتخب،مانند ایشلر بیانات یهودستیزانه منتشر می‌کند باید از کنست اخراج شود.”

لینک خبر: https://m.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-759655

→ خواندن مطلب قبلی

معترضان شرور

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراض اعضای کنست به بن گویر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *