۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بودجه خواری خریدی‌ها

کنست با اختصاص و انتقال بودجه به خریدی‌ها موافقت کرد.

روز سه‌شنبه، کمیته مالی کنست، مطابق با توافقات ائتلاف، اختصاص و انتقال بودجه‌ دولتی با مبلغ حدود نیم میلیارد شکل برای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف، به مذهبی‌های افراطی را تصویب کرد.

کمیته مالی کنست با دور دیگر انتقال بودجه به خریدی‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و دیگر فعالیت‌های آنها موافقت کرد. از جمله فعالیت‌های دیگر مورد حمایت عبارتند از:

چشم‌اندازهایی جدید که معلمان را ترغیب می‌کند تا در مدارس خریدی‌ مشغول به کار شوند. (700 میلیون شکل)

حمایت از مدارس ابتدایی خریدی (بیش‌ از 10 میلیون شکل)

برنامه‌هایی که با مذهبی‌های افراطی در معرض خطر سر و کار دارد. (56 میلیون شکل)

کمک هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان خارج از کشور که در مدارس خریدی تحصیل می‌کنند. (60 میلیون شکل)

بودجه
جوانان خریدی در اعتراض علیه سربازی

21 میلیون باقی‌مانده به سازمان‌های حمایتی‌ای تعلق می‌گیرد که به جوانان مذهبی افراطی در به تعویق انداختن خدمت سربازی کمک می‌کنند. معمولا این حمایت تا حدی است که در نهایت جوانان در ارتش خدمت نمی‌کنند. بیشتر این مبلغ نیز صرف زیرساخت‌ها و نوسازی یشیواهای قبل از ارتش می‌شود.

مضافا اینکه بخش دیگری از این بودجه به جوانان خریدی که ترک تحصیل کرده‌اند، تخصیص یافت.

اعضای اپوزیسیون کمیته با انتقال این بودجه به خریدی‌ها مخالفت کردند و این امر را غیرقانونی و نوعی سوء استفاده از بودجه دولتی تلقی کردند.

گیلاد کریو، عضو حزب کارگر گفت: دولت و ائتلاف همچنان خزانه عمومی را غارت می‌کنند و برای منافع عده‌ای، صدها میلیون شکل هزینه می‌کنند. نقل و انتقالات این وجوه به‌تنهایی ثابت می‌کند که جامعه لیبرال در اسرائیل مورد تعرض قرار گرفته‌ است.

نمایندگان وزارت آموزش و دارایی در پاسخ به اظهارات کریو، ادعا کردند که تمام بودجه‌هایی که در نظر گرفته شده است برای توافق‌های ائتلافی است و این مبالغ از صندوق کلاس‌های درس بازگردانده می‌شوند.

Capture1 120

موشه گافنی، رهبر حزب (یهودیت متحد توراتی) نیز از نابسامانی‌ها و صندوق توافقات ائتلاف ابراز ناامیدی کرد و گفت: من مایلم تا بودجه بر اساس ضروریات نتظیم شود. لازم نیست تا به هر چیزی بودجه اختصاص یابد. فقط برای اینکه سوء تفاهمی پیش نیابد می‌‌گویم، من می‌دانم که اکنون باید با این مسئله زندگی کنم، اما اشتباه نکنید، من سکوت نکردم من از اینکه باید درباره این موضوع مشاجره کنم خجالت می‌کشم.

لازم به ذکر است که در نشست تعیین بودجه 816 میلیون شکلی، 200 میلیون شکل برای مقامات محلی تصویب شد با این حال، به‌ گفته نماینده وزیر دارایی، این مبلغ برای مقامات محلی عرب زمانی آزاد خواهد شد که مکانیزمی برای نظارت و نحوه استفاده از این وجوه تنظیم شود. اقدام به عدم پرداخت وجوه، خشم اعضای کمیته عرب را برانگیخت. آنها رژیم صهیونیستی را به رفتار تبعیض آمیز با مقامات عرب نسبت به سایر مقامات محلی محکوم کردند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-760548

→ خواندن مطلب قبلی

درباره پرونده پزشکی نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اردوغان از سفر نتانیاهو در ماه‌های اکتبر تا نوامبر به ترکیه خبر داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *