۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اردوغان از سفر نتانیاهو در ماه‌های اکتبر تا نوامبر به ترکیه خبر داد

اردوغان اعلام کرد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی تا دو ماه آینده برای یک سفر دیپلماتیک عازم ترکیه خواهد شد.

Capture1 122

با توجه به دیدار بی‌سابقه نتانیاهو و اردوغان در حاشیه مجمع سالانه سازمان ملل، رئیس‌جمهور ترکیه از سفر قریب الوقوع نتانیاهو در دو ماه آینده به این کشور خبر داد.

پس از دیدار هفته گذشته در مجمع سازمان ملل بین نخست‌ وزیر رژیم موقت صهیونیستی و رئیس‌جمهور ترکیه، اردوغان اعلام کرد که انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو در ماه اکتبر یا نوامبر به ترکیه سفر کند.

براساس گزارش روزنامه «دیلی صباح» ترکیه، قرار است در سفر نتانیاهو به آنکارا، موضوع حفاری در دریای مدیترانه و پروژه‌های مشترک گازی و انرژی رژیم صهیونیستی مطرح شود.

همزمان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که وی نیز قصد دارد به رژیم صهیونیستی سفر کند، اما تاریخ و زمان دقیقی از سوی دفتر رئیس جمهور ترکیه اعلام نشده است.

هفته گذشته نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی بنیامین نتانیاهو برای اولین بار با اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد. نتانیاهو در ابتدای این دیدار به اردوغان گفت: روابط بین کشورها در حال قوی‌تر شدن است. دو رهبر تصمیم گرفتند به ارتقای روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و انرژی ادامه دهند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی تأکید کرد که مقامات دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی گفتگو کردند.

روابط رژیم صیونیستی و ترکیه پس از حادثه مرمره در سال 2010 که در آن 9 شهروند ترک بر اثر شلیک نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند، دچار فراز و نشیب‌هایی شده است.

در سال‌های اخیر، روابط تا حدودی تثبیت شده است، زمانی که در هر عملیات در غزه یا تشدید تنش در کرانه باختری، لفاظی‌های ضد رژیم صهیونیستی اردوغان دوباره شنیده می‌شود که باعث تیره شدن روابط می‌شود. اورشلیم اکنون به آرامش طولانی مدت و بهبود قابل توجه در روابط امیدوار است که انتظار می‌رود به نفع هر دو کشور به‌ویژه در زمینه تجارت مشترک باشد. در حاشیه این نشست هفته گذشته، طرفین از حفاری مشترک در دریای مدیترانه و انتقال گاز به ترکیه و از آنجا به اروپا خبر دادند.

لینک خبر: www.kikar.co.il/world-news/s1lb29

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

بودجه خواری خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

واژگونی اتوبوس حامل کودکان در حوالی بیت شمش؛ در این حادثه 50 کودک مجروح شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *