دیوان عالی رژیم جعلی صهیونیستی در برابر نتانیاهو صف آرایی کرد

یازده قاضی دیوان عالی رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه (28 سپتامبر) دادخواست‌های مخالف اصلاحیه قانون منع عزل نخست وزیر را به دلیل نداشتن صلاحیت بررسی کردند.

Capture1 130

هیأتی متشکل از یازده قاضی دیوان عالی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) به بررسی دادخواست‌های مطرح شده علیه قانون منع برکناری نخست وزیر پرداختند، این دومین جلسه رسیدگی به این موضوع پس از دو ماه است که دیوان عالی رژیم صهیونیستی با صدور دستور مشروط دولت را موظف به استدلال و پاسخگویی کرد. همچنین اعلام کرد که نباید اجرایی شدن این قانون را به کنست بعدی موکول کند.

قضات استدلال کردند که این قانون به وضوح برای نخست وزیر بنیامین نتانیاهو وضع شده است و بنابراین یک قانون شخصی است.

در این جلسه مجادله لفظی بین مایکل رابیلو وکیل نخست وزیر و قضات به وجود آمد. وکیل مدعی شد که دادگاه صلاحیت ابطال قوانین پایه را ندارد. یکی از قضات در پاسخ به وکیل نتانیاهو گفت: آقا شما نمی‌توانید ادعا کنید که مرجعی وجود ندارد! ابتدا باید به قانون مراجعه کنید!

¶¶ نماینده نتانیاهو خطاب به قضات دیوان عالی: شما اختیار لغو قانون پایه را ندارید!

Capture1 131

رئیس دیوان عالی اظهار داشت که هیچکس دستوری مبنی بر لغو قانون قرار نداده است، اما مسئله این است که این قانون از چه زمانی اجرا می‌شود؟

در اصلاحیه قانون آمده است که نخست وزیر تنها به دلایل سلامتی – جسمی یا روحی – نمی تواند وظایف خود را انجام دهد. انتظار می‌رود نخست وزیر ادعا کند که قضات اصلاً صلاحیتی برای برگزاری جلسه ندارند زیرا تداخل با اراده رأی‌دهندگان است.

موضع مشاور حقوقی دولت این است که لازم الاجرا شدن قانون باید حداقل تا کنست بعدی به تعویق بیفتد، زیرا این قانون شخصی است و به نتانیاهو اجازه می‌دهد تا حل و فصل تضاد منافع خود را دور بزند.

مشاور حقوقی کنست، ساگیت آفیک، با موضع بازپرس دولت مخالف است و مدعی است که در قوانین اساسی نباید مداخله شود و قانون تعهدی، هیچ تأثیری بر تضاد منافع نخست وزیر ندارد.

حمله لوین به دادگاه عالی

در همین حال، صبح امروز یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، قبل از شروع جلسه در ساعت 10:00 به وقت قدس اشغالی به دادگاه عالی انتقاد کرد.

وزیر دادگستری یاریو لوین با انتقاد شدید از بحث در مورد این موضوع در دادگاه گفت: جلسه‌ای که امروز در دادگاه برگزار می‌شود، عملاً جلسه ابطال نتایج انتخابات است.

مشاور حقوقی دولت نیز به صراحت گفت که قصد ندارد نتانیاهو را به زندان ببرد، اما این واقعیت که قوانین اساسی با نیازهای سیاسی منطبق می‌شوند، قابل قبول نیست.

وی افزود: ما گروگان بدگمانی (اختلال پارانویا) شخصی نتانیاهو هستیم. او ما را در بلاتکلیفی قانونی قرار می‌دهد. امیدواریم درخواست ما پذیرفته شود.

گفتنی است پیش از برگزاری دادگاه عالی، صبح امروز تظاهراتی اعتراض آمیز در نزدیکی منزل نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/615098

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات در نزدیکی منزل نتانیاهو، ساعاتی قبل از برگزاری جلسه دیوان عالی

خواندن مطلب بعدی ←

آشفتگی در آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی، معاون وزیر استعفا کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *