۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه شب‌های کاپلان؛ جزئیات تظاهرات اعتراضی امشب

اعتراضات شنبه شب‌ها، علیه اصلاحات قضایی همچنان ادامه دارد.

سازمان دهندگان تظاهرات گفتند که اعتراضات این هفته با تأکید به ماهیت طاغی و ویرانگرِ دولت بنیامین نتانیاهو برگزار خواهد شد. آنها در بیانیه خود گفتند: نتانیاهو متخصص تفرقه افکنی و تجزیه مردم بر مدار فرقه‌گرایی است. او بین مذهبی و سکولار و جناح چپ و راست جدایی می‌اندازد.

همچنین افزودند: اقتصاد ما در حال فروپاشی است و تنها چیزی که به دست می‌آوریم آشوب‌های پیوسته و سقوط دموکراسی است.

در این بیانیه آمده است: همه ما شنبه شب یکدیگر را در خیابان کاپلان ملاقات خواهیم کرد تا صفوف خود را تقویت کرده و متحد شویم و با همبستگی در این تجمع گسترده، دیگران به دموکراسی فرابخوانیم.

روز شنبه، حدود 150 نقطه از سرزمین‌های اشغالی میزبان اعتراضات و راهپیمایی علیه اصلاحات قضایی خواهند بود. همچنین راهپیمایی از میدان دیزنگوف ساعت 19:00 و از میدان رالی مرکزی، از ساعت 20:00 آغاز خواهد شد.

برخی از اعتراضات در پی اقدامات یک سازمان مذهبی در راستای تبعیض و جداسازی جنسیتی در نماز روز کیپور برگزار خواهد شد. در روز یکشنبه و دوشنبه مصادف با کیپور، مشاجرات شدیدی در حاشیه مراسم مذهبی یهودیان به‌علت تفکیک‌های جنسیتی، درگرفت.

شنبه

سازمان دهندگان تظاهرات بسیاری از رویدادهای این هفته را ناشی‌ از گسترش درگیری‌های اجتماعی با بازنگری قضایی دولت می‌داند که بازتاب آن در حوزه‌های مختلف زندگی مشهود است.

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که دادگاه عالی در حال بررسی دادخواست‌هایی علیه قانون معقولیت بود، اگرچه انتظار نمی‌رود که برای چند هفته، حتی چند ماه، حکم صادر کند.

اخبار تکمیلی/

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/thousands-expected-at-39th-week-of-anti-overhaul-demonstrations/

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع کوپن‌های غذایی برای تعطیلات

خواندن مطلب بعدی ←

اظهارات لوین درباره دادستان کل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *