۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اظهارات لوین درباره دادستان کل

یاریو لوین در کنفرانسی در اورشلیم گفت: دولت ما یک دادستان کل ندارد.

یاریو لوین وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رسانه‌های خبری گفت: دولت ما یک دادستان کل ندارد.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه با رسانه‌ها، نسبت‌ به برکنار شدن گالی بهار اف میارا، دادستان کل کشور اظهار مسرت کرد و گفت که از اخراج شدن وی در جریان این اختلافات، خوشحال خواهد شد.

لوین در اظهاراتش گفت که بهاراف میارا یادگار دولت قبلی است و ائتلاف حاکم، او را باور ندارد.

وی افزد: در حال حاضر دولت ما یک دادستان کل ندارد و اومیارا مخالف ماست. او به مواضع افراطی خود عمل می‌کند. به‌ طوری‌که هر از چندگاهی قضات دیوان عالی خبر می‌دهند که مواضع وی را درک نمی‌کنند.

دادستان
بهاراف میارا

این مصاحبه پس‌ از جلسه استماع دیوان عالی رژیم صهیونیستی درباره “اصلاحیه اخیر در قوانین شبه اساسی” صورت گرفته است. بر اساس این اصلاحیه تغییر شرایطی مطرح شد مبنی بر اینکه نخست وزیر فاقد صلاحیت شناخته می‌شود.

لوین درباره این جلسه گفت: فکر می‌کنم این بحث نباید مطرح می‌شد. اینکه یک دادگاه درباره موضوعی که صلاحیت اظهار نظر در باره آن را ندارد، بحث و گفتگو کند، ضد دموکراسی است. دیوان عالی صلاحیت گفتگو و بحث درباره قوانین پایه را ندارد.

لوین نسبت به برکنار کردن این مقام گفت: اگر به من این اختیار را بدهند، خوشحال می‌شوم و باورکنید که در اسرع وقت اقدام می‌کنم.

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/israel/politics/1695972607-israel-s-justice-minister-i-would-act-immediately-to-replace-a-g

→ خواندن مطلب قبلی

شنبه شب‌های کاپلان؛ جزئیات تظاهرات اعتراضی امشب

خواندن مطلب بعدی ←

پلیس سکولار و نژاد خریدی‌

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *