۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دست رد به سینه بن‌گویر در جلسات امنیتی

ایتامار بن گویر از شرکت در جلسات امنیتی رژیم صهیونیستی محروم شده است.

درحالی‌که روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، در دفتر خود میزبان مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی بود وزیر امنیت ملی، ایتامار بن‌گویر در این جلسه حضور نداشت.

یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرزی هالوی، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین رونین بار، رئیس سرویس امنیتی شین بت به همراه ژنرال‌های ارشد ستاد ارتش در این جلسه حضور داشتند. طبق بیانیه رسمی دفتر نتانیاهو، در این جلسه، با تأکید بر ایران، چالش‌های امنیتی اسرائیل را بررسی کردند.

بن گویر زیر ذره‌بین انتقاد

این اولین‌باری نیست که بن‌گویر از جلسات رده‌ بالای امنیتی کنار گذاشته می‌شود. منابع خبرگزاری وای نت اعلام کردند: بن‌گویر به ارائه پیشنهادات مشکل‌ساز عادت دارد.

‌بن‌گویر از نگاه منتقدان فردی پوپولیست و به دنبال جلب توجه رسانه‌هاست. همچنین وی اخیرا بر سر سیاست‌های ارتش در کرانه‌باختری، با گالانت منازعه داشته است.

یک منبع ناشناس و نزدیک به نتانیاهو گفت: بن‌گویر علاقه‌مند به پیشنهاد راهکارهایی است که مسائل اسرائیل را در عرصه جهانی پیچیده و حاد کند.

این منبع افزود: او به جلسات می‌آید و دائما پیشنهاداتی از قبیل کشتار هدفمند، ممنوعیتِ آوردن کارگران از نوار غزه و تعطیلی روستاها و شهرهای کرانه باختری را مطرح می‌کند. او نمی‌فهمد که با چنین سیاستی، قطعا نخست‌وزیر نمی‌تواند در جهان مقبول باشد.

یک منبع ناشناس از لیکود گفت: جلسات امنیتی که ایتامار بن‌گویر در آن حضور دارد شبیه بازهای‌های کودکانه است.

به‌گفته وای نت، تعدادی‌ از عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی به‌ علت ترس از افشای جزئیات آن پیش از عملیات، از بن‌گویر مخفی شده است.

اخیرا همزمان با تعطیلات عید در اراضی اشغالی، جلسات امنیتی افزایش یافته است و تاکنون به استقرار هزاران افسر پلیس در اماکن کلیدی، خصوصا در بیت‌المقدس، منجر شده است.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/ben-gvir-again-excluded-from-top-level-security-meeting/

→ خواندن مطلب قبلی

پلیس یک خریدی را برای جلوگیری از قربانی کردن گوسفند دستگیر کرد

خواندن مطلب بعدی ←

پدیدارِ یوم کیپور و جنگ سال 1973 یوم کیپور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *