۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آسیب‌های روانی متأثر از جنگ

عملیات طوفان در اراضی اشغالی بحران روانی و ترس بی‌سابقه‌ای را برای ساکنین آن پدید‌ آورده است.

با توجه به وضعیت جنگی در اراضی اشغالی بسیاری از مردم تحت تأثیر شرایط بحرانی، دچار ترس و آسیب‌های روانی شده‌اند از این رو گروه‌هایی آموزش‌دیده به صورت داوطلبانه سعی دارند تا آسیب‌های روانی ناشی از جنگ را در جامعه کاهش دهند.

ایریت آلونی، مددکار اجتماعی در مصاحبه با اورشلیم پست گفت: این فقط اضطراب نیست، بلکه ترسی مرگبار است! وی افزود: در 24 ساعت گذشته 1700 تماس داشته‌ایم که بی‌سابقه بوده است.

روانی

آلونی از کودکان و نوجوانان خواست از تماشای فیلم‌های مربوط به رویدادهای وحشتناک در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند. وی افزود: چنین تصاویری برای روح مانند سم است. اگر آن‌ها تلویزیون تماشا می‌کنند، باید با والدین باشند که باید رویدادها را برایشان توضیح دهند، نه اینکه خودشان به تنهایی آنها را تماشا کنند.

وی اذعان داشت: این سازمان برای هر شیفت بیست داوطلب آموزش دیده به انضمام دو روانپزشک تعیین کرده است. در صورتی‌که مشاوره کافی نباشد صد و بیست درمانگر حاضر هستند که می‌توانند رویه درمان را ادامه دهند. هزینه این درمان برای غیرنظامیان توسط بیمه ملی تأمین خواهد و شد سربازان با پرداخت 60 شکل می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/health-and-wellness/mind-and-spirit/article-765229

 

→ خواندن مطلب قبلی

کمبود کارگر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی

خواندن مطلب بعدی ←

موج جدید چالش‌ها در رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *