۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تعطیلی سراسری کارخانه‌ها در جنوب اسرائیل در پی جنگ

جنگ کارخانه‌های جنوب اراضی اشغالی را به حالت تعطیل درآورده است. صاحبان کسب و کار از عملکرد ضعیف دولت به شدت انتقاد کردند.

به گزارش صهیون 24 به نقل از پایگاه خبری Globes کارخانه‌های جنوب در اراضی اشغالی و به‌ویژه در مرز غزه، شرایط جنگی را تجربه می‌کنند. بسیاری از کارخانه‌ها متحمل خسارات سنگین شده‌اند. اغلب کارخانه‌ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است.

Capture1 72

با آغاز جنگ و ترس کارمندان از بازگشت به محل کار، کسب ‌و کارها در این منطقه عملا تعطیل شده است و بسیاری از کارمندان به دلیل وضعیت جنگی و ترس، از حضور در محل کار امتناع می‌کنند. کارخانه‌داران نگران و عصبانی از دولت هستند.

ران تومر، رئیس انجمن تولیدکنندگان اسرائیل، گفت: از آغاز جنگ، فعالیت کارخانه‌ها در منطقه مرزی غزه، هم به دلیل دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی و هم به دلیل ترس از جنگ تعطیل شده است. حماس درک کرد که صنعت چقدر مهم است. آنها باهوش هستند و سعی کردند کارخانه‌ها و از طریق آنها شریان اصلی اقتصاد اسرائیل را از بین ببرند.

کارخانه های راو باریخ (Rav Bariach)، اشکلون: تنها 15 درصد از کارگران در سر کار حاضر می‌شوند.

راو باریاخ رئیس و مالک اشموئل دورنشتاین گفت: ما از سال 2008 در اشکلون فعالیت می‌کنیم. 580 نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند اما در چند روز گذشته تنها 15 درصد از آن‌ها در محل کار حاضر می‌شوند.

وی اذعان کرد: کارگران از شرایط جنگی می‌ترسند و به نیروهای امنیتی و دولت اعتماد ندارند. بسیاری از کارگران ما در شهرهای جنوبی دچار آسیب‌های روحی وصف ناپذیر شده‌اند. مضافا اینکه ترس و اضطراب را تجربه کرده‌اند. این نه جنگ است و نه عملیات، بلکه یک فاجعه است!

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اسرائیل گفت: من از دولت تقاضا دارم که صنعت و تجارت را به شکل مناسب‌تری مدیریت کند، من می‌خواهم این دولت کاری انجام دهد، هیچ وزارتخانه‌ای پاسخگو نیست! هیچ راه حلی برای مشکلات وجود ندارد! هیچ مقامی در میدان حضور ندارد و هیچ خط تلفن سازمانی و دولتی پاسخگو نیست!

Capture2 30

کارخانه‌های نقره، نیر ام: کار کردن غیرممکن است.

از ابتدای جنگ، ساکنان شهر کیبوتز نیز تخلیه شده‌اند و فعالیت کارخانه تولید ظروف نقره و لوازم خانگی در این شهر به طور کامل تعطیل شده است. مدیر عامل این کارخانه که بیش از 25 سال این سمت را برعهده داشت، در این باره گفت: «در روزهای اخیر کارخانه هیچ فعالیتی نداشته و عملا تعطیل بوده است. وضعیت اسفناک و غیرقابل تحمل است.

مالک این کارخانه در آخر گفت: تعطیلی این کارخانه روزانه صدها هزار شِکل از فروش را از دست می‌دهد و کارخانه دیگر به روزهای فعال خود بازنخواهد گشت.

کارخانه کفریت، کفار غزه: نمی دانیم چه بر سر کارخانه آمده است.

تنها دو کیلومتری مرز با نوار غزه، کارخانه صنایع کفاریت واقع شده است. صنایع کفریت در زمینه تولید و بازاریابی کنسانتره، افزودنی‌ها و مواد صنایع پلاستیک فعالیت می‌کند. بزرگترین سهامداران این شرکت کیبوتز کفار غزه هستند که حدود 58 درصد سهام را در اختیار دارند و بر این اساس این کارخانه در زندگی ساکنان کیبوتز نقش مهمی دارد. اکنون آب و برق این کارخانه قطع است و عملا از کار افتاده است. کفریت نیز مانند سایر کارخانه‌های جنوب متحمل خسارات سنگینی شده است.

 

لینک خبر: https://en.globes.co.il/en/article-factories-in-israels-south-pick-up-the-pieces-1001460058

→ خواندن مطلب قبلی

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه‌های دمشق و حلب در سوریه

خواندن مطلب بعدی ←

لاپید: نمی‌خواهم به دولت افراطی‌ها بپیوندم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *