۳۰ شهریور ۱۴۰۳

لاپید: نمی‌خواهم به دولت افراطی‌ها بپیوندم

یائیر لاپید با این استدلال که«شکست شنبه نابخشودنی است!» گفت: نمی‌خواهد به دولت افراطی‌ها بپیوندد.

بنا به گزارش‌ها، از یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشین و رهبر اپوزیسیون نیز برای عضویت در کابینه جدید دعوت شده اما او این دعوت را رد کرد.

عصر روز پنج شنبه، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای، علل امتناع خود از پیوستن به دولت اضطراری نتانیاهو و بنی گانتز را تشریح کرد.

یائیر لاپید، دولت نتانیاهو را عامل شکست جنگ اسرائیل با حماس دانست و گفت: «شکست شنبه نابخشودنی است!» وی همچنین اعلام کرد که به “دولت اضطراری” که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رقیبش بنی گانتز پیشنهاد داده‌اند، نخواهد پیوست.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: در کدام کشور 150 درصد نیروی ذخیره و داوطلب وجود دارد؟ ما باید از نیروهایی که تاکنون به کار نگرفته‌ایم، استفاده کنیم.

لاپید گفت: شکستی که اتفاق افتاد جبران شدنی نیست و در حال حاضر بیش‌ از این نمی‌گویم، اگر فکر می‌کردم این یک دولت متحد است به آن می‌پیوستم. هرچند که هنوز هم برای تشکیل دولتی مناسب دیر نیست. ما [به این دولت] ملحق نمی‌شویم زیرا ساختار دولت اضطراری فقط به آشفتگی‌ها می‌افزاید.

وی در ادامه افزود: کسانی‌ که عامل شکست شده‌اند نمی‌توانند آن را جبران کنند. شهروندان اسرائیل حق دارند تا برای یک بار هم که شده از آنها مطالبه کنند تا کار درست را انجام دهند و همه ما می‌دانیم که آن چیست؛ دولتی عاری از افراط گرایان و کابینه‌ای کوچک و کارآمد.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/378384

 

→ خواندن مطلب قبلی

تعطیلی سراسری کارخانه‌ها در جنوب اسرائیل در پی جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

لغو گسترده پرواز ایرلاین‌ها به اسرائیل

یک مورد نظر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *