۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گستره فروپاشی اجتماعی به دانشگاه رسید / نامه اعتراضی دانشگاهیان به یوآو کیش

نامه اعتراضی رؤسای دانشگاه‌ها خطاب به وزیر آموزش و پرورش: اعتماد به شما را از دست داده‌ایم!

Capture1 116

وزیر آموزش و پرورش با تصویب مصوبه‌ای در مجلس قانونگذاری، نهادها را ملزم به اقدام سریع علیه دانشجویان حامی حماس کرد. رؤسای دانشگاه‌ها در نامه‌ای انتقادی پاسخ دادند:

در هر صورت ما این کار را انجام می‌دهیم. شما تنها به دنبال محبوبیتی است که لیاقت آن را ندارید. همچنان به تفرقه و نفاق ادامه دهید!

شورای رؤسای دانشگاه‌ها امروز (چهارشنبه) در پی تصمیمی که روز گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش اتخاذ شد، نامه‌ای اعتراضی به یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش ارسال کرد. بر اساس این تصمیم، همه نهادها باید به سرعت علیه دانشجویانی که از کشتار حماس حمایت می‌کنند، اقدام کنند.

Capture1 117

به گزارش شبکه 13 همه دانشگاه‌ها در حال حاضر طبق تصمیم عمل می‌کنند. در نامه اعتراضی شورای رؤسای دانشگاه آمده است:

چگونه ما را موعظه اخلاق می‌کنید؟ در حالی‌که ما مردگان خود را دفن می‌کنیم، از ده‌ها هزار دانشجوی خود که به عنوان نیروی ذخیره خدمت می‌کنند مراقبت می‌کنیم. آیا می‌دانید این روزها در دانشگاه‌ها چه می‌گذرد؟ آیا می‌دانید کالج ساپیر به دلیل آسیب‌های جدی وارد شده در خطر تعطیلی است؟ آیا می‌دانید چند نفر از دوستان و اعضای هیئت علمی و دانشجویی کارمندان دانشگاه بن گوریون و سایر دانشگاه‌های دیگر کشته، ربوده شده یا مجروح شده‌اند؟

در این نامه آمده است:

ما اعتمادمان را به شما از دست داده‌ایم، شما به وضوح نشان دادید تنها چیزی که می‌خواهید این است که محبوبیتی به دست آورید که لیاقت آن را ندارید. به مسیر تفرقه و شکاف بین دانشجویان که عاقبت خوشایندی ندارد، ادامه دهید. ما قصد نداریم این دستورالعمل را که در مغایرت آشکار با بند 15 قانون قوه مقننه صادر شده است و هدف آن نقض استقلال مؤسسات آموزش عالی است، اجرایی کنیم!

قرار بود امروز عصر جلسه ملاقات یوآوکیش با رؤسای دانشگاه‌ها برگزار شود اما به دلیل تحریم این جلسه از سوی رؤسای دانشگاه این جلسه به تعویق افتاد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/rd1cx-903759000/?pid=509

→ خواندن مطلب قبلی

والا: اسموتریچ شکست خورده‌ترین انتصاب دولت نتانیاهو!

خواندن مطلب بعدی ←

یوفا تمام مسابقات بین المللی در اسرائیل را به دلیل مسائل امنیتی ممنوع کرد.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *