۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراض سرخ به ساختمان لیکود

گروهی از معترضان جنگ در اعتراض به عملکرد دولت، ساختمان حزب لیکود را به رنگ خون درآوردند.

Capture2 55

صبح روز جمعه ساختمان تسودات زئیف، محل استقرار حزب لیکود، با رنگ قرمز شبیه به قطرات خون پوشیده شده بود. علاوه بر پاشیدن رنگ سرخ به ساختمان و دیوارهای مجاور، درهای ورودی با تصاویر کشته شدگان آغشته به رنگ سرخ و انگاره دستانی خونی پوشیده شده بود.

Capture5 7

آنچه که در این حرکت اعتراضی غیر معمول به چشم می‌خورد تصویری از نتانیاهو روی دیوار بود که دستی خونی به روی چهره وی هک شده بود. خبرگزاری ماکو این حرکت اعتراضی را نشان از خشم بیش از حد مردم از دولت و شخص نتانیاهو از وضعیت موجود توصیف کرد.

Capture3 29

بنای ارگ تسودات زئیف در خیابان کینگ جورج شماره 38 در تل آویو واقع شده است. در دهه 1930 در این منطقه‌ پادگانی وجود داشت که جوانان جنبش بیتار و مبارزان زیرزمینی اعتزال به صورت مخفیانه از آن استفاده می‌کردند.

پس از بازسازی، این بنا مرکز فعالیت جنبش هاروت و دیگر ارگان‌های مرتبط با آن شد. در شب شورش سال 1977، مناخیم بگین به سالن استقلال در طبقه دوم رفت و یک سخنرانی نمایشی برای فعالان حزب جهت پیروزی حاصل شده، ایراد کرد. اکنون این ساختمان دفتر مرکزی حزب لیکود و محل حضور شرکت‌های مختلفی اعم از شرکت‌های حقوقی و قضایی است.

پلیس با حضور در محل در پی بررسی علت این حادثه هستند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2023_q2/Article-5edc54c5b4c4b81026.htm?sCh=7bd56f39402f1810&pId=173193421&partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست 40 برابری شهروندان اسرائیلی برای مجوز سلاح گرم!

خواندن مطلب بعدی ←

شعار علیه کابینه جنگ و نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *