۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: تنها 20 درصد از صهیونیست‌ها به دولت این رژیم باور دارند

در جدیدترین نظرسنجی منتشر شده آمده است: تنها 20 درصد از اسرائیلی‌ها هنوز به دولت اعتقاد دارند در حالی‌که این رقم در ماه ژوئن 28 درصد بود.

بر اساس نظرسنجی که روز دوشنبه توسط مؤسسه دموکراسی اسرائیل منتشر شد، ایمان اسرائیلی‌ها به دولت به کمترین میزان خود در حداقل 20 سال گذشته رسیده است.

این نظرسنجی نشان داد که 20 درصد از اسرائیلی‌ها به دولت ایمان دارند که نسبت به 28 درصد در ژوئن کاهش یافته است. تنها 12 درصد از رأی دهندگان جناح راست گفتند که به دولت ایمان دارند. ایمان به دولت در میان رأی دهندگان چپ همچنان کم بود.

در این نظرسنجی تنها 22 درصد به عملکرد نتانیاهو و  14 درصد به عملکر کل کابینه رأی مثبت دادند. همچنین ایمان به ارتش اسرائیل 87 درصد، اما به افسران ارشد 45 درصد بود.

Capture2 65

در این نظرسنجی از مردم پرسیده شد که در مورد جنگ کنونی غزه چه احساسی دارند؟

در پاسخ به سؤالی درباره گروگان‌های اسرائیلی در غزه، 50 درصد گفتند که اسرائیل باید با حماس برای آزادی آنها مذاکره کند، حتی اگر این به معنای توقف جنگ باشد.

نظرسنجی انجام شده در اسرائیل نشان داد که اسرائیلی‌ها در مورد اینکه آیا یک برنامه و طرح روشن وجود دارد یا خیر، اختلاف نظر داشتند. به طوری‌که 43 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ارتش برنامه روشنی دارد و 47 درصد گفتند که ندارد.

با ادامه جنگ، غیرنظامیان در نوار غزه همچنان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، و یهودیان و اعراب اسرائیل در مورد اینکه آیا اسرائیل باید آنها را در هنگام طراحی نقشه‌های حمله خود در نظر بگیرد، اختلاف نظر داشتند.

47 درصد از جامعه آماری معتقدند که اسرائیل به هیچ وجه نباید غیرنظامیان غزه را در نظر بگیرد، در حالی‌که دو سوم آنها معتقدند که باید آنها را لحاظ کرد.

در این نظرسنجی در مورد اینکه آیا اسرائیل باید همزمان علیه حزب‌ الله بجنگد یا خیر، پاسخ‌دهندگان نیز اختلاف نظر داشتند. 43 درصد خواهان حمله ارتش اسرائیل به حزب الله هستند، در حالی‌که 41.5 درصد معتقدند ارتش باید با قدرت برای جلوگیری از جنگ در شمال تلاش کند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-769768

→ خواندن مطلب قبلی

تعویق آغاز سال تحصیلی به دلیل جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

ژن خوب یائیر نتانیاهو!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *