۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: چه کسی تعیین کننده روند جنگ اسرائیل و حماس است؟

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از مسئولان بلندپایه اسرائیلی گفته بود که بنیامین نتانیاهو به کسی اعتماد ندارد و خود را در میدان جنگ تنها می‌بیند و قبل از اتخاذ هر تصمیمی، بارها آن را بررسی و مرور می‌کند.

Capture2 67

در همین راستا در یک نظرسنجی از مردم پرسیده شد چه کسی تعیین کننده روند جنگ اسرائیل و حماس است؟

طبق نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه لازار، نیمی از مردم بر این باورند که عامل تعیین کننده در پیشبرد روند جنگ حال حاضر در اراضی اشغالی، ایالت متحده امریکاست .

آمارهای نظرسنجی نشان می‌دهد 42 درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقدند که مسیر جنگ در غزه را آمریکا تعیین می‌کند نه رژیم صهیونیستی و ۴۰ درصد نیز گفته‌اند دولت اسرائیل تعیین کننده مسیر  و روند جنگ است.

طبق نظرسنجی 38 درصد اسرائیلی‌ها بر این باورند که رژیم صهیونیستی باید با درخواست آمریکا برای تعویق حمله زمینی به غزه موافقت کند و ۳۴ درصد نیز گفته‌اند که در این مرحله نباید به این درخواست آمریکایی‌ها پاسخ داد و 28 درصد هم نظری نداشتند.

در ادامه نظرسنجی آمده است، 41 درصد از پاسخ دهندگان سکولار موافق و 30 درصد افراد مخالف این درخواست آمریکا بودند. همچنین در جوامع مذهبی 39 درصد مخالف موافقت با درخواست آمریکا بودند.

در پایان نظرسنجی یکی مشاوران ارشد در نظرسنجی انجام شده گفت: اسرائیل برای افکار عمومی و جوامع مشخص کند که تعیین کننده مسیر و روند جنگ چه کسی است، امریکا و یا دولت اسرائیل؟

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1047040

→ خواندن مطلب قبلی

ژن خوب یائیر نتانیاهو!

خواندن مطلب بعدی ←

چگونه حماس با عملیات گمراه کننده توانست دفتر نخست وزیر را فریب دهد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *