۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مقامات ارشد آمریکا نگران سردرگمی تل آویو درباره عملیات زمینی در غزه

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند: دولت نگران است که اسرائیل برای انجام عملیات زمینی در غزه برنامه‌ای نداشته باشد.

خبرگزاری کان از نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا نوشت: دولت بایدن نگران است که اسرائیل اهداف مشخصی در غزه نداشته باشد. ارتش اسرائیل هنوز آماده اجرای عملیات زمینی برای جنگ نیست.

Capture3 34

در گفتگوهای لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و یوآو گالانت وزیر دفاع، آستین کارزار سنگین آمریکایی‌ها علیه داعش در رقه سوریه و موصل در عراق در سال‌های 2016-2017 را تشریح کرد.

این رسانه افزود: آمریکا نگران تکرار سناریوی شکست در جنگ‌های عراق و سوریه است.

به گفته مقامات آمریکایی، اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا با بمباران هوایی مکرر و حملات هدفمند یگان‌های کماندویی، نظیر آنچه آمریکا در موصل انجام داد و یا با ورود نیروهای پیاده و تانک به منطقه و اشغال کل منطقه، به اهدف خود در غزه می‌رسد؟

بر اساس این گزارش، بسیاری در پنتاگون معتقدند که روش بمباران هوایی همراه با حملات کماندویی برای این نوع جنگ موثرتر است و تلفات کمتری به همراه خواهد داشت.

همچنین تأکید کرد که دولت آمریکا از آمادگی ارتش اسرائیل برای انجام عملیات نظامی در غزه آگاه است ازین رو آنها از اسرائیل نمی‌خواهند که از اجرایی کردن عملیات زمینی خودداری کند و از طرفی رایزنی با همتایان اسرائیلی خود درباره عملیات زمینی را متوقف کرده‌اند.

علاوه بر این، منابعی در دولت آمریکا تأیید کردند که ایالات متحده ژنرال جیمز گلین از تفنگداران دریایی را به طور دائم در اسرائیل برای همراهی با عملیات نظامی مستقر کرده است، اما خاطرنشان کردند که نقش وی تصمیم گیری برای اسرائیل نخواهد بود.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/global/580447

→ خواندن مطلب قبلی

چگونه حماس با عملیات گمراه کننده توانست دفتر نخست وزیر را فریب دهد؟

خواندن مطلب بعدی ←

موضع صریح اردوغان: ما به اسرائیل بدهکار نیستیم! حماس یک سازمان آزادی بخش است.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *