۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار عباس با بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا

بلینکن وارد رام‌الله شد و با محمود عباس دیدار کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا پس‌از ملاقات با وزاری خارجه عرب در اردن، وارد رام‌الله شد. روز یکشنبه، وزیر امورخارجه آمریکا طی سفری ناگهانی و از پیش اعلام نشده، تحت تدابیر شدید امنیتی، به کرانه باختری رفت و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

بلینکن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین گفت که فلسطینی‌های غزه نباید آواره شوند.

به‌گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، محمود عباس، ضمن محکوم کردن «نسل کشی» رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خطاب‌به وزیر خارجه آمریکا گفت: صرف‌نظر از اصول حقوق بین‌الملل، من هیچ کلمه‌ای را برای توصیف نسل‌کشی‌ها و ویرانی‌هایی که اسرائیل برای مردم فلسطینی در غزه به بار آورد، مناسب نمی‌دانم.

نماینده آمریکا تا کنون از موافقت با آتش‌بس خودداری کرده است. او حمایت خود را از اسرائیل نسبت به از بین بردن گروه مقاومت حماس اعلام کرد.

گفتنی است که پیش‌از این بلینکن تأکید کرده بود که تشکیلات خودگردان فلسطین باید مجددا کنترل غزه را به دست بگیرد حتی اگر مناطق محدودی از کرانه باختری در سیطره‌‌اش باشد.

 

لینک خبر: https://www.i24news.tv/en/news/international/americas/1699183087-blinken-meets-with-pa-president-abbas-in-surprise-visit-to-west-bank

 

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی، مردم خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش نرخ بیکاری از آغاز جنگ/ 28600 نفر بیکار شدند!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *