۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کاهش 7.3 میلیارد دلاری ذخایر ارزی اسرائیل ناشی از جنگ

بانک مرکزی اسرائیل از کاهش ۷.۳ میلیارد دلاری ذخایر ارزی ناشی از جنگ غزه خبر داد.

بانک مرکزی اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه اکتبر 8.2 میلیارد دلار فروخته است که این امر منجر به کاهش ذخایر به 191.235 میلیارد دلار از 198.553 میلیارد دلار در سپتامبر (7.318 میلیارد دلار) شده است.

در 9 اکتبر، بانک مرکزی اسرائیل از تزریق 45 میلیارد دلاری در تلاش برای تثبیت نرخ ارز شکل خبر داد، اما ارقام نرخ ارز نشان دهنده شکست طرح این بانک است. این اولین باری است که ارز خارجی برای جلوگیری از کاهش نرخ شِکل فروخته می‌شود.

طی ماه گذشته، نرخ مبادله شِکل اسرائیل در برابر دلار به پایین‌ترین سطح از سال 2012 به 4.08 شِکل رسید و در معاملات این ماه به طور میانگین به 3.94 شِکل بازگشت.

ماه گذشته، بانک مرکزی تخمین زد که کسری بودجه به 2.3 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2023 و 3.5 درصد در سال 2024 خواهد رسید، در ازای دستیابی به مازاد در سال 2022 در صورتی‌که مناقشه محدود به نوار غزه باقی بماند و به دیگر جبهه‌ها گسترش پیدا نکند.

در گزارشی که هفته گذشته توسط جی پی مورگان منتشر شد، آمده است که با تشدید جنگ در نوار غزه، رشد اقتصاد اسرائیل ممکن است در سه ماه آخر سال جاری 11 درصد به صورت سالانه کاهش یابد.

برآوردهای اولیه اسرائیل در روز یکشنبه نشان داد که جنگ غزه 200 میلیارد شِکل (51 میلیارد دلار) برای بودجه دولت هزینه خواهد داشت.

لینک خبر: https://finance.walla.co.il/item/3621018

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت: یکی از اهداف جنگ برخورداری ارتش اسرائیل از آزادی کامل در غزه است

خواندن مطلب بعدی ←

مسدود شدن بودجه ائتلاف در جهت تأمین منابع مالی جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *