۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جدال لاپید و اسموتریچ

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسون، از طرح اسموتریچ برای کاهش حداقلی بودجه ائتلاف به شدت انتقاد کرد.

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون، از وزیر دارایی، برای برای کاهش حداقلی بودجه ائتلاف و همچنین اجتناب از تغییر اولویت‌های دولت در تخصیص بودجه به شدت انتقاد کرد.

پنج شنبه گذشته، اسموتریچ اعلام کرد که تصمیم دارد تا پایان سال 2023 تنها 1.6 میلیارد از بودجه ائتلاف را کاهش دهد. این در حالی است که مقامات در ریاست بودجه وزارت پیشنهاد کردند که 2.5 میلیارد شیکل از بودجه ائتلاف کاهش یابد.

Capture1 65

یایر لاپید، نخست وزیر و وزیر دارایی سابق، صبح روز گذشته در توییتر نوشت:

در حالی‌که سربازان ارتش اسرائیل جان خود را به خطر می‌اندازند، اسموتریچ وزیر دارایی به تلاش‌های جنگی آسیب می‌رساند، به مقاومت ملی آسیب می‌رساند و به جامعه اسرائیل آسیب می‌رساند. او از پول شهروندان اسرائیل برای پیشبرد سیاست‌های کوچک و رقت بار در طول جنگ استفاده می‌کند. یک وزیر دارایی اکنون باید حداقل پنج وزارتخانه غیرضروری دولتی را تعطیل کند و وجوه ائتلاف را به جنگ و آوارگان داخلی اختصاص دهد.

اسموتریچ نیز در توییتر پاسخ داد:

سلام یاییر، افراطی‌های ارتدوکس «پایگاه» من نیستند و من به زکاها اهمیت می‌دهم، حتی اگر آنها افراطی ارتدوکس باشند، درست مثل همه کسانی که بخشی از آن هستند. در حال حاضر اسرائیل متحد شده است. واقعاً مایه تأسف است که حتی در این لحظات نمی‌توانید از شر کارزار نفرت و تحریک خود علیه افراطی ارتدوکس خلاص شوید.

اسموتریچ هنوز طرح منظمی که در آن جزئیات کاهش بودجه ائتلاف مشخص شده باشد، ارائه نکرده است و در وضعیت کنونی، از قطع بودجه‌های ائتلافی که برای افزایش حقوق معلمان در شبکه‌های آموزشی فوق ارتدکس در نظر گرفته شده است، خودداری می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/2023_q4/Article-af0fba6bfb2cb81027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=1082126421

→ خواندن مطلب قبلی

نگرانی آمریکا از رویایی اسرائیل با حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، از فرصت دو هفته‌ای اسرائیل برای اتمام عملیات جنگی خبر داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *