۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بانک مرکزی: جنگ، بازپرداخت میلیاردها دلار وام بانکی را به تعویق انداخت

با آغاز عملیات الاقصی، بدهکاران بانکی، بازپراخت 2.7 میلیارد شِکل وام بانکی را به تعویق انداختند.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده توسط بانک مرکزی در تل‌آویو، بانک‌های اسرائیلی از سنگینی معوقات وام‌هایی رنج می‌برند که از زمان عملیات «طوفان الاقصی» توسط مالکانشان پرداخت نشده است.

Capture 69بانک مرکزی اسرائیل

عملیات «سیل الاقصی» و متعاقب آن جنگ وحشیانه در نوار غزه، بخش بانکداری اسرائیل را تکان داد که از کاهش قابل توجه نرخ شکل و فقدان عملیات بانکی برای ایجاد کمیسیون رنج می‌برد.

شامگاه شنبه، اداره نظارت بر بانکداری بانک مرکزی اسرائیل پس از تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی از بانک‌ها برای ماه اکتبر، داده‌های مربوط به میزان تعویق پرداخت‌ها در سه هفته اول جنگ در نوار غزه را منتشر کرد.

این سازمان در داده‌های خود، تعویق حدود 117000 وام در سیستم بانکی اسرائیل را تایید کرد که بیشتر آنها توسط خانواده‌ها و بیشتر مربوط به وام مسکن، اعتبار مصرف کننده و وام‌های کارت اعتباری است. به گزارش گلوبز، کل بازپرداخت وام مسکن معوقه، 457 میلیون شکل است. بر اساس داده‌های سازمان نظارت، مانده وام‌های معوقه بالغ بر 36 میلیارد شکل معادل 13.3 میلیارد دلار است.

داده‌های اولیه جمع‌آوری‌شده توسط بانک مرکزی در ماه نوامبر نشان می‌دهد که حدود یک سوم وام‌هایی که از زمان اجرایی شدن برنامه بانک اسرائیل به تعویق افتاده است، متعلق به مشتریان «طراز اول» است که مستقیماً تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند. بیشتر آنها توسط مشتریان درجه یک هستند و شامل وام املاک و مستغلات یا اعتبار مصرفی می‌شوند.

گفتنی است که از زمان آغاز جنگ، بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری در اسرائیل اقداماتی را برای به تعویق انداختن بازپرداخت وام‌ها به دلیل ترس از فروپاشی بخش بانکی یا وحشت در میان مشتریان که منجر به برداشت‌های هنگفت از حساب‌های بانکی و سپرده‌ها می‌شود، اتخاذ کرده‌اند.

علاوه بر این، اداره نظارت بر بانک‌ها بر روی تدوین برنامه‌ای برای کاهش بار اعتباری و کارمزد خانواده‌ها و شرکت‌ها کار کرد، برنامه‌ای که توسط بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری اتخاذ شد.

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001463141

→ خواندن مطلب قبلی

اخراج دو افسر عالی رتبه ارتش اسرائیل به دلیل فرار از جبهه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

بودجه جدید سال 2023 تصویب شد!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *