۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل با رد تمام پیشنهادات آتش بس از سوی حماس، جنگ غزه را از سر گرفت

حماس اعلام کرد که اسرائیل همه پیشنهادات خود برای تمدید آتش بس موقت بشردوستانه در نوار غزه را رد کرد، زیرا تصمیم قبلی برای از سرگیری تجاوز داشته است.

حماس، پس از آن‌که ارتش اسرائیل جنگ خود را با غزه از سر گرفت و مدعی شد که حماس آتش بس را نقض کرده و به سمت خاک اسرائیل شلیک کرده است، بیانیه‌ای در تلگرام، منتشر کرد.

حماس در این بیانیه اسرائیل را مسئول از سرگیری جنگ در نوار غزه پس از امتناع این رژیم در طول شب از پذیرش همه پیشنهادها برای آزادی سایر گروگان‌ها دانست.

در این بیانیه آمده است: در طول شب مذاکراتی برای تمدید آتش بس انجام شد که طی آن جنبش حماس پیشنهاد مبادله اسرا و افراد مسن و همچنین پیشنهاد تحویل اجساد بازداشت شدگان در اثر بمباران اسرائیل را داد.

همچنین آمده است: حماس هم پیشنهاد داد که اجساد خانواده بیباس را تحویل دهد و پدرشان را آزاد کند تا علاوه بر تحویل دو زندانی اسرائیلی، اجساد نیز تحویل داده شود.

در این بیانیه تاکید شده است که اشغال از برخورد با همه این پیشنهادات خودداری کرد زیرا تصمیم قبلی برای از سرگیری تجاوز جنایتکارانه را داشت.

Capture 1
ویرانی در رفح در پی حملات ارتش اسرائیل پس از آتش بس

ادامه مذاکرات آتش بس

روزنامه هاآرتص در همین راستا نوشت: قطر اعلام کرد که مذاکرات برای بازگرداندن آتش بس ادامه دارد، اما حملات در نوار، تلاش‌های میانجیگری را پیچیده می‌کند.

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات با میانجیگری این کشور برای تمدید آتش بس در درگیری بین اسرائیل و حماس ادامه دارد. وی در عین حال هشدار داد که بمباران نوار غزه به تلاش‌های میانجی‌گری آسیب می‌زند. در این بیانیه آمده است: بمباران مستمر نوار غزه در اولین ساعات پس از پایان آتش‌بس، تلاش‌های میانجی‌گری را پیچیده و فاجعه انسانی در این نوار را تشدید می‌کند.

واکنش سازمان ملل به پایان آتش بس

دبیرکل سازمان ملل با ابراز تأسف برای از سرگیری جنگ، آتش بس واقعی بشردوستانه لازم دانست. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که برای از سرگیری درگیری‌ها در نوار غزه متاسف است. او در شبکه اجتماعی X نوشت: تکرار حملات نشان می‌دهد که رسیدن به یک آتش‌بس واقعی بشردوستانه چقدر مهم است.

هاآرتص به نقل از گزارش منابع فلسطینی، اشرف القدری سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان قتل عام رژیم صهیونیستی طی سه ساعت پس از پایان آتش بس به 32 شهید و ده‌ها مجروح با جراحات مختلف افزایش یافته است. آنها کودکان و زنان هستند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/war-2023/2023-12-01/ty-article-live/0000018c-2246-d9ef-abcd-3e6717c20000#1225644739

→ خواندن مطلب قبلی

عدم تمایل اسرائیل به بازگرداندن اجساد سربازان خود از غزه

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی، 70 درصد جامعه خریدی معتقدند که جنگ، آنها را ملزم به خدمت سربازی نمی‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *