۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل سفیر خود از مادرید را پس از انتقاد نخست وزیر اسپانیا فرا خواند

وزارت خارجه اسرائیل، به نشانه اعتراض، سفیر خود از اسپانیا را فراخواند.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم به احضار سفیر کشورش در اسپانیا به دلیل اظهارات پیدور سانچز، نخست وزیر اسپانیا برای مشاوره گرفته است. کوهن در صفحه خود در پلتفرم (X) نوشت: پس از اظهارات ظالمانه نخست وزیر اسپانیا و بار دیگر اتهامات بی اساس، تصمیم گرفتم سفیر خود در اسپانیا را برای مشورت احضار کنم.

کوهن گفت که اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی عمل می‌کند و تا زمانی که تمامی گروگان‌ها بازگردانده نشده و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از بین نرود، به جنگ ادامه خواهد داد.

در بیانیه‌ای که امروز از سوی دفتر نخست وزیری اسرائیل منتشر شد، آمده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، دستوراتی را به وزیر الی کوهن صادر کرد تا سفیر اسپانیا در اسرائیل را احضار کند تا اظهارات سانچز را محکوم کند.

Capture1 1

نخست وزیر اسپانیا روز جمعه، در مصاحبه‌ای با رادیو و تلویزیون اسپانیا (TVE) گفت که تردید دارد که اسرائیل به قوانین بین المللی بشردوستانه پایبند باشد و وضعیتی که ما در نوار غزه می‌بینیم، غیرقابل قبول است.

در همان مصاحبه، سانچز از اتحادیه اروپا خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و مدعی شد که این کشور به پایان درگیری کنونی و ثبات منطقه کمک می‌کند.

نخست وزیر اسپانیا گفت: بدیهی است که برای پایان دادن به این بحران، باید راه حلی سیاسی پیدا کنیم و به نظر من این راه حل مستلزم به رسمیت شناختن کشور فلسطین است. به نفع اروپاست که از روی اعتقاد اخلاقی به این موضوع بپردازد زیرا آنچه در غزه می‌بینیم قابل قبول نیست.

از زمان آغاز تجاوزات اسرائیل در 7 اکتبر، روابط بین اسرائیل و بسیاری از کشورها متشنج شده است، بولیوی از قطع روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل خبر داد و چندین کشور سفرای خود را از اسرائیل فراخواندند.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/israel-summons-spanish-envoy-recalls-own-ambassador-after-madrid-criticizes-gaza-war

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی، 70 درصد جامعه خریدی معتقدند که جنگ، آنها را ملزم به خدمت سربازی نمی‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

ادعای منابع اسرائیلی درباره افشای جزئیات طرح حمله حماس در 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *