۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح ترور رهبران حماس، دستور کار اسرائیل پس از جنگ غزه

سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در حال آماده شدن برای ردیابی و از بین بردن رهبران حماس در سراسر جهان پس از پایان عملیات در غزه هستند.

القدس نوشت که این مطلب توسط وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش شده است، جایی که به گفته آنها، سازمان‌های اطلاعاتی برجسته این کشور به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در حال توسعه طرح‌هایی برای جستجوی رهبران حماس ساکن لبنان، ترکیه و قطر هستند.

Capture.1JPG
رهبران حماس ( خالد مشعل و اسماعیل هنیه)

آمریکا و اسرائیل خاطرنشان می‌کنند که اسرائیل با این موضوع روبه رو نیست که آیا ارزش تلاش برای حذف رهبران حماس در سایر کشورهای جهان را دارد یا خیر؟ آنها فقط به این فکر می‌کنند که کجا و چگونه می‌توان این کار را انجام داد.

این روزنامه تصریح کرد که این کارزار ادامه عملیات مخفی اسرائیل خواهد بود که دهه‌ها ادامه داشته است و گفته می‌شود که مقامات اسرائیل گاهی از حمله به مبارزان فلسطینی که سال‌ها در قطر و لبنان زندگی می‌کنند، خودداری کرده‌اند.

وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از منابعی گزارش داده بود که مقامات اسرائیلی و آمریکایی در حال گفتگو درباره ایده اخراج هزاران مبارز حماس از نوار غزه برای کوتاه کردن مدت زمان جنگ هستند، در حالی که این ایده به عنوان بخشی از مذاکرات در حال بررسی است.

به طور خاص، ایجاد مناطق امن عاری از حماس مورد بحث است که دولت جدید با حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی آن را در نوار غزه کنترل خواهد کرد.

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/102710

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اشغالگر با ترسیم نقشه غزه، خواستار تخلیه فوری آن شد

خواندن مطلب بعدی ←

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *