۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موساد اعضای خود را از قطر فراخواند

موساد اعضای تیم مذاکره کننده خود را به بهانه شکست مذاکرات آتش بس از قطر فراخواند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز شنبه، از فراخوان تیم موساد از قطر به دلیل بن بست مذاکرات درباره غزه خبر داد و مدعی شد جنبش حماس به تعهد خود برای آزادی همه کودکان و زنان گروگان عمل نکرده است.

این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه بن‌بستی که مذاکرات به دست آمد و به دستور نخست‌وزیر، رئیس موساد، دیوید بارنیا، به تیم موساد در دوحه دستور داد تا به اسرائیل بازگردند.

Capture 19

وی خاطرنشان کرد که رئیس موساد از ویلیام برنز رئیس سیا، سرلشکر عباس کامل رئیس اطلاعات مصر و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر برای کمک‌هایشان تشکر کرد.

وی افزود: مذاکرات دوحه منجر به بازگشت 84 زن و کودک و 24 خارجی از غزه شد.

یک منبع آگاه اوایل امروز به رویترز فاش کرده بود که تیمی از موساد اسرائیل در دوحه برای گفتگو با میانجی‌های قطری درباره آتش‌بس دیگری از درگیری‌ها در غزه به سر می‌برد.

آتش بس در نوار غزه در ساعات اولیه بامداد جمعه پایان یافت و رژیم اشغالگر اسرائیل با بمباران گسترده نوار محاصره شده، جنگ را از سر گرفت و در میان یک فاجعه انسانی بی‌سابقه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت.

این گفتگوها با میانجی‌گری قطر بر احتمال آزادی دسته‌های جدید زندانیان اسرائیلی غیر از زنان و کودکان و استانداردهای آتش‌بس که به گفته این منبع با توافق آتش‌بس که دیروز جمعه شکست خورد متفاوت است، متمرکز بود.

 

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/x64ta-903830274/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

آسیب‌های شدید جنگ به گردشگری اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

کاملا هریس، اهداف ایالات متحده را پس از جنگ اعلام خواهد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *