۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل مدعی شد فیلم‌های اتقافات 7 اکتبر ناپدید شده‌اند!

در جریان بازدید افسران ارشد از مقر تیپ‌های مختلف ارتش اسرائیل، موضوع نگران کننده‌ای فاش شد، فیلم‌های اتفاقات 7 اکتبر ناپدید شده‌اند.

به گزارش القدس از جروزالم پست، فیلم‌های دوربین‌های مداربسته در امتداد مرز که مربوط به 7 اکتبر، روز شروع جنگ است، به طور مرموزی ناپدید شده است. این روزنامه افزود که فیلم‌های مهم روز حمله حماس اسرائیل از پایگاه داده مرکزی حذف شده است.

Capture 27

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای رسمی در رابطه با این موضوع اعلام کرد که این ویدئوها حذف نشده‌اند، بلکه محدود به کارمندانی است که مجاز به مشاهده آن‌ها هستند. این فیلم‌ها از دوربین‌های نظارتی ارتش اسرائیل در امتداد مرز غزه، بخشی از شبکه نظامی موسوم به “زی تیوب” گرفته شده است.

به نوشته این روزنامه، به نظر می‌رسد که این فیلم‌ها عمدا حذف شده‌اند تا مانع از هر گونه تحقیقات عمیق در مورد حوادثی شود که باعث ایجاد تفرقه در اسرائیل می‌شود.

یکی از افسران ذخیره ارشد در این باره گفت: ما قصد داشتیم به یکی از مقامات، فیلمی از یک حادثه خاص از هفته گذشته نشان دهیم، اما متوجه شدیم که شخصی فیلم‌ها را حذف کرده است. این وضعیت بسیار شرم آور بود!

وی افزود: این موضوع بعداً باعث تردید در مورد انگیزه این اقدامات شد و در نهایت مجوزهای ویژه‌ای به کسانی که درخواست تماشای این ویدئوها را داشتند، داده شد. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ماموران در سطح ما نیاز به چنین مجوزهایی دارند؟

به گزارش جروزالم پست، منابعی در بخش غزه نیز از قطعی و حذف ضبط‌های ارتباطی از 7 اکتبر فاش خبر دادند.

به گفته این منابع، برخی از ضبط‌ها یا ناپدید شده‌اند یا به سادگی از شبکه دانلود و بر اساس دستور افسران فرماندهی منتقل شده‌اند. ضبط‌های ارتباطی معمولاً پس از یک دوره مشخص حذف می‌شوند، مگر اینکه شخصی آنها را عمداً در سیستم نگه دارد.

این روزنامه به نقل از این منابع نوشت که به نظر می‌رسد فردی تصمیمی عمدی برای انتقال این فیلم‌ها یا حذف آن‌ها داشته است تا اطمینان حاصل شود که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را ببیند.

 

 

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/102949

→ خواندن مطلب قبلی

سازمان زندانیان فلسطین: اسرائیل، زندان‌ها را به گورستان زندگان تبدیل کرده است

خواندن مطلب بعدی ←

پیشنهادهای جدید آتش بس در غزه، از سوی قطر و مصر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *