۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی هنری کیسینجر از ناتوانی اسرئیل برای ادامه بقاء

هنری کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا و یکی از دولتمردان ارشد در دهه‌های اخیر، در روزهای قبل از مرگش، درباره ادامه بقاء اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

 هنری کیسینجر، یکی از بلندپایه‌ترین دولتمردان و دیپلمات‌های جهان در دهه‌های اخیر، در آخرین هفته‌های زندگی خود، نسبت به سرنوشت رژیم جعلی اسرائیل، در پی جنگ غزه، به شدت ابراز نگرانی کرد. یک روزنامه‌نگار ارشد سی‌ان‌ان نیز صحبت‌های قبل از مرگ کیسینجر را در قالب ویژه نامه منتشر کرد.

وی اولین یهودی‌ای بود که سمت‌های وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را بر عهده داشت. همچنین او پیش‌بینی کرد که:

ژاپن به یک قدرت هسته‌ای تبدیل می‌شود.

قاره اروپا فرو خواهد پاشید.

مسلمانان پیروز میدان خواهند بود.

تحلیل‌های کیسینجر با نگرانی از تهدید امنیتی قابل توجهی که از سوی طرف‌های دیگر در سراسر خاورمیانه وجود دارد، زمانی بیان می‌شود که اسرائیل در یکی از سخت‌ترین جنگ‌های خود در 75 سال حیاتش به سر می‌برد.

هنری کیسینجر از نگرانی خود درباره بقای اسرائیل میگوید
نگرانی هنری کیسینجر درباره بقای اسرائیل

هنری کیسینجر هفته گذشته در سن 100 سالگی درگذشت. او یکی از مهم‌ترین عوامل در شکل‌دهی سیاست خارجی ایالات متحده در ۵۰ سال گذشته به حساب می‌آید. وی جایزه صلح نوبل را در سال ۱۹۷۳ به خاطر نقش کلیدی که در پایان دادن به جنگ ویتنام داشت، دریافت کرد همچنین نقش محوری در کمک‌های آمریکا به اسرائیل و تایید قطار تسلیحات هوایی در طول جنگ یوم کیپور داشت. گفتنی است که وی به عنوان یک پیشگام در زمینه‌سازی روابط بین ایالات متحده و چین شناخته می‌شود. 

 

لینک خبر: https://tinyurl.com/5n9bnapz

→ خواندن مطلب قبلی

شروع فعالیت دادگاه‌ها از امروز/ محاکمه نتانیاهو از سر گرفته می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

هاآرتص: اسرائیل با از سرگیری جنگ، قید آزادی گروگان‌هایش را زد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *