۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هاآرتص: اسرائیل با از سرگیری جنگ، قید آزادی گروگان‌هایش را زد

تحلیلگران و روزنامه نگاران اسرائیلی پس از اینکه در چند روز گذشته، شاهد جنجال‌هایی در رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر لزوم انتخاب بین دو هدف اصلی رژیم صهیونیستی بود، اعلام کردند که اسرائیل تصمیم گرفته است که جنگ را بر بازگشت گروگان‌ها ترجیح دهد.

هاآرتص روز یکشنبه نوشت که بازگشت اسرائیل به جنگ بزرگترین اشتباه از 7 اکتبر گذشته است و این بدان معناست که جنگ بر  گروگان‌ها ترجیح داده شده است و اسرا به حال خود رها شده‌اند. این انتخاب شرم‌آور است.

نویسنده روزنامه هاآرتص، ضمن اشاره به تصاویر هولناکی که در دو روز گذشته پس از شروع مجدد جنگ از نوار غزه منتشر شده، از جمله صحنه‌های کودکان مجروح که در طبقات بیمارستان‌های غزه بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند همچنین دشواری‌های مربوط به تقاضای آوارگان جنوب نوار غزه برای حرکت مجدد به سمت جنوب، خاطر نشان کرد که اسرائیل به کشتار دسته جمعی غزه اهمیت نمی‌دهد و تنها برای رسیدن به اهداف خود اهمیت قائل است. اسرائیل با از سرگیری جنگ اعتراف کرد که یک هدف را بر هدف دیگر ترجیح می‌دهد. اسرائیل آشکارا ترجیح می‌دهد حماس را بدون توجه به موضوع نجات و آزادی گروگان‌ها نابود کند.

Capture 32
تظاهرات مردم در تل آویو برای آزادی همه گروگان‌ها

در ادامه آمده است که اسرائیل با از سرگیری جنگ، نه تنها جان گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، بلکه تلاش برای آزادسازی آنها را نیز از بین می‌برد. به گفته این روزنامه، این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که روند مبادله گروگان‌ها و اسرا به خوبی در حال انجام بود.

لحظه حقیقت برای اسرائیل فرا رسیده و انتخاب شده است که شرم آور است. اسرائیل نباید هدفی مهمتر از آزادی ربوده شدگان داشته باشد. هیچ چیز بدتر از قطع عهد نانوشته بین شهروند و رها کردن گروگان‌ها به سرنوشت خود نیست. از این به بعد دیگر نمی‌توان به هر قیمتی گفت آزادی!

در ادامه می‌خوانیم که اسرائیل از آزادی گروگان‌ها حمایت می‌کند، البته نه به هر قیمتی، اسرائیل، مسائل مهم‌تری دارد و با یک معامله جامع آتش بس دائمی برای نجات 136 اسرائیلی موافقت نخواهد کرد.

نویسنده مقاله در پایان مقاله خود گفت که این وظیفه اسرائیل است که قبل از هر چیز دیگری، گروگان‌ها را به شرط توقف جنگ بازگرداند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/debate/2023-12-03/ty-article-opinion/.free/0000018c-2fc3-d5f2-a5cc-6fd748bf0000

→ خواندن مطلب قبلی

نگرانی هنری کیسینجر از ناتوانی اسرئیل برای ادامه بقاء

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس شین بت: سران حماس را در قطر و ترکیه حذف می‌کنیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *