۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هدف ارتش اشغالگر در غزه، یحیی سنوار است

هاآرتص گزارش داد، عملیات ارتش در جنوب غزه نشان می‌دهد که هدف یحیی سنوار است.

در گزارشی که هاآرتص امروز منتشر کرد، مفسر نظامی آن، عاموس هارل، گفت که ارتش اشغالگر ادعا می‌کند که عملیات زمینی در جنوب نوار غزه با هدف ترور یحیی سنوار و رهبران ارشد تیپ‌های قسام شاخه نظامی این جنبش است و این نشان می‌دهد که اسرائیل ترور سینوار را یک دستاورد «نمادین و عملی» می‌داند. وی افزود که هیچ کس نمی‌داند ارتش اشغالگر چگونه می‌تواند به این هدف دست یابد.

Capture 36یحیی سینوار

این تحلیلگر تاکید کرد که ارتش اسرائیل در ترور سینوار تصویر پیروزی را می‌بیند که به دنبال آن است، اما تجربه نشان داده است که اسرائیل معمولا تصاویر نمادین پیروزی در نبردهایی را ارائه می‌دهد که به پیروزی واقعی ختم نشده است.

او معتقد است که گسترش بمباران و تهاجم به منطقه خان یونس نیز با هدف افزایش فشار بر رهبری حماس در هر چیزی که مربوط به موضوع اسیران اسرائیلی است، می‌باشد.

وی تصریح کرد که ارتش اشغالگر نگران رویارویی با چهار تیپ نظامی حماس در منطقه خان یونس است که مهمترین نیروی نظامی جنبش در نوار غزه است.

وی تاکید کرد: اگرچه ارتش اشغالگر تهاجم خود را به قلب نوار غزه عمیق‌تر کرده است، اما گردان‌های عزالدین قسام همچنان به شلیک راکت به عمق اسرائیل ادامه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: تاکتیک‌های رزمی اتخاذ شده توسط گردان‌های عزالدین قسام در شهر غزه و شمال نوار غزه مبتنی بر عملیات‌هایی است که توسط گروه‌های کوچک رزمندگان که از تونل‌ها به نیروهایی که از پشت نفوذ و حمله می‌کنند.

نویسنده هاآرتص افزود که اسرائیل با مخمصه‌ای مواجه است که ده‌ها اسیر اسرائیلی توسط جنبش حماس نگهداری می‌شوند و این بدان معناست که افزایش بمباران و گسترش تهاجم زمینی سرنوشت آنها را تهدید می‌کند و این نشان می‌دهد که این واقعیت با تحرکات فزاینده خانواده‌های گروگان‌ها، با هدف تحت فشار قرار دادن دولت بنیامین نتانیاهو برای اقدام و آزادی آنها و تهدید نشدن جان آنها از طریق بمب گذاری و عملیات هجومی است.

به نوشته این روزنامه، خانواده‌های زندانیان ادعای نتانیاهو را مبنی بر اینکه تعمیق عملیات زمینی در جنوب نوار غزه به بازگرداندن زندانیان کمک می‌کند، نمی‌پذیرند.

در پایان می‌خوانیم که همه نشانه‌ها دال بر این است که حماس مصمم است با وجود تشدید بمباران و تهاجم زمینی، سلاح‌های خود را زمین نگذارد و تسلیم نشود.

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2023-12-05/ty-article/.highlight/0000018c-367f-d5f2-a5cc-767fe9c10000

→ خواندن مطلب قبلی

استیضاح نتانیاهو توسط وزرا به بهانه حفظ کرسی مسئولیت

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: 72 درصد صهیونیست‌ها معتقدند در پایان جنگ موجی از اعتراض به راه خواهد افتاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *