۳۱ شهریور ۱۴۰۳

معاون سابق ستاد ارتش اسرائیل: حذف حماس در آینده نزدیک ممکن نیست

یایر جولان معاون سابق ستاد ارتش اسرائیل در گفت وگو با روزنامه هاآرتص گفت: حذف حاکمیت جنبش حماس حداقل در آینده نزدیک ممکن نخواهد بود.

جولان که دیروز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد حزبی برای رقابت در انتخابات آینده تشکیل دهد، افزود که فشار بر حماس منجر به سلب دائمی قدرت نظامی این جنبش نخواهد شد. وی عامل زمان را یکی از موانع دستیابی به هدف نابودی حماس دانست و خاطر نشان کرد: اسرائیل چند هفته فرصت دارد تا به عملیات زمینی در سراسر نوار غزه پایان دهد.

جولان از اسرائیل خواست تلاش‌های خود را بر بازگرداندن سربازان و شهرک نشینانی متمرکز کند که در جریان عملیات سیل الاقصی در 7 اکتبر گذشته توسط گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اسیر شده بودند. وی افزود، حتی اگر این اهداف محقق شود، این به معنای پایان نبرد نیست.

وی تاکید کرد که اسرائیل نمی‌تواند عملیات نظامی را که در تجاوزات خود در شمال نوار غزه علیه جنوب نوار غزه انجام داده است، به دلیل تراکم بالای جمعیت و مهاجرت به آنجا تکرار کند. علاوه بر این، برآوردها نشان می‌دهد که اکثر مناطق غزه اسرای اسرائیلی در آنجا مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه طولانی شدن جنگ برای بیش از چند هفته با مخالفت آمریکا مواجه خواهد شد، خاطر نشان کرد: برای از بین بردن جنبش حماس مستلزم آن است که ارتش اشغالگر اسرائیل آنچه را که در کرانه باختری در جریان عملیات سپر دفاعی که در آوریل 2002 آغاز شد، اجرا کند.

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/magazine/2023-12-07/ty-article-magazine/.highlight/0000018c-3ee9-d8ec-a79c-fffba8260000

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش ویژه: میزان مشکلات روانی از آغاز جنگ چندین برابر شده است!!

خواندن مطلب بعدی ←

شیوع آنفولانزای پرندگان در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *